geluidskaart + tvkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricktkr

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
hallo,

in mijn pc zit een onboard geluidskaart. deze vond ik niet fijn en heb een andere geluidskaart gekocht. deze heb ik in de pc gezet en geinstalleerd en de onboard geluidskaart via hareware in windows uitgeschakeld. de geluidskaart doet het ook goed! maar nu komt het probleem. als ik tv wil kijken via de tv kaart dan heb ik alleen beeld en geen geluid:confused: .. bij de onboard geluidskaart doet het geluid het wel gewoon. hoe kan het dat het geluid het niet doet bij de nieuwe geluidskaart? hoe moet ik dit oplossen?

alvast bedankt!

Op de tv kaart zit een audio aansluiting die je kunt doorverbinden naar je geluidskaart.
Volgens mij krijg je het kabeltje mee geleverd bij je tv kaart.

Dit kan aan verschillende dingen liggen, is er niet een kabeltje dat je voor geluid moet aansluiten tussen je tvkaart en geluidskaart? Of kun je in de configuratie van je tvkaart ook instellen welke geluidskaart er gebruikt wordt?

En je onboard doet het wel icm tv kaart wanneer hij ingeschakeld is?

Op de tv kaart zit een audio aansluiting die je kunt doorverbinden naar je geluidskaart.
Volgens mij krijg je het kabeltje mee geleverd bij je tv kaart.

ik heb er geen kabbeltje bij gekregen.. maar heb een kabeltje van de dvdbrander gepakt en dat geprobeerd maar toen deed hij het nog steeds niet.

Dit kan aan verschillende dingen liggen, is er niet een kabeltje dat je voor geluid moet aansluiten tussen je tvkaart en geluidskaart? Of kun je in de configuratie van je tvkaart ook instellen welke geluidskaart er gebruikt wordt?

En je onboard doet het wel icm tv kaart wanneer hij ingeschakeld is?

jep onboard + tvkaart werkt gewoon. bij mijn programma wat bij de tvkaart erbij zat is er wel een mogelijkheid om intestellen welke geluidkaart maar daar kun je geen andere selecteren. alsof je alleen maar de onboard kunt gebruiken. en met kabeltje deed het niet. heb ik al eerder geprobeerd. of ik heb een verkeerde kabel gebruikt? (van dvdbrander) of verkeerd aangesloten want er zitten een aantal aansluitingen waar het kabeltje oppast.

Ik denk dat je dat kabeltje gewoon even moet proberen op de andere aansluitingen!

Misschien als je het merk en type van je tvcard weet kun je een handleiding downloaden of in de faq kijken klinkt als een probleem dat eigenlijk simpel op te lossen moet zijn! (hoop ik ;-))

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dat kabeltje gewoon even moet proberen op de andere aansluitingen!

ik heb elke aansluiting al geprobeerd:P werkt allemaal niet:(..

kan het ook aan de software ligge? of is het echt een hardware/kabel probleem?

Mini jack 3.5 van geluidskaart line in naar tvkaart. Is een snoertje met twee dezelfde stekkertjes,zoals aan een koptelefoon zit enz.

hmm ik twijel ook wat het kan zijn, maar wat voor merk/type is het voor tvcard en geluidskaart dan?

hmm ik twijel ook wat het kan zijn, maar wat voor merk/type is het voor tvcard en geluidskaart dan?

tvkaart: medion (eigenlijk gemaakt door philips maar pc is medion) maar dus philips tvkaart.

geluidskaart: eenvoudige sweex 7.1 geluidskaart

Mini jack 3.5 van geluidskaart line in naar tvkaart. Is een snoertje met twee dezelfde stekkertjes,zoals aan een koptelefoon zit enz.

bij mun tvkaart zit er geen aansluiting voor een mini jack..

Ik heb even gekeken bij medion maar daar heb je direct een serie nummer nodig, schijnt wel dat er software updates zijn misschien kun je daar even kijken (schijnt dat de duitse website betere ondersteuning heeft)

Ik heb even gekeken bij medion maar daar heb je direct een serie nummer nodig, schijnt wel dat er software updates zijn misschien kun je daar even kijken (schijnt dat de duitse website betere ondersteuning heeft)

ik heb de software updates al gedaan.. maar mun programma voor tv te kijken is: PowerCinema 2.5

Je zou misscien nog een ander programma kunnen gebruiken voor het tv kijken.... of alles er eens uithalen en opnieuw beginnen.........(ik heb ook zoiets gehad maar dat is al een paar jaar terug)

Misschien je geluidinstellingen even controleren in cinfiguratiescherm (schiet me zo te binnen)

Je zou misscien nog een ander programma kunnen gebruiken voor het tv kijken.... of alles er eens uithalen en opnieuw beginnen.........(ik heb ook zoiets gehad maar dat is al een paar jaar terug)

welk programma is dan aan te raden?

en alles eruit halen zal niet veel zin hebben denk ik.

maar ik heb ook een aantal geluidsaansluitingen op mun voorkant van de pc. deze doen het ook niet meer nadat ik mun andere geluidskaart erin heb gedaan. die werken alleen met de onboard geluidskaart. valt dat wel makkelijk op te lossen?

het is trouwens een tvkaart met netwerk kaart in elkaar. dus 2 in 1..

bedankt! ik zal het eens doornemen/proberen als het nog niet lukt dan horen jullie het wel;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan