Geluidskaart uitkiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wcverfrisser

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Hallo,

Ik heb een nieuwe koptelefoon (een mooie sennheiser) gekocht zodat ik mooi muziek kan luisteren, vooral voor de computer. Ik heb alleen niet zo'n goede geluidskaart en dat valt nogal op met zo'n goeie kwaliteits koptelefoon. Weet iemand hoe ik een redelijke geluiskaart kan kopen voor rond de €20, €30? Er past een PCI kaart in mijn computer.

Hmm ziet er goed uit. Ik weet alleen niet zoveel af van de specificaties van geluidskaarten. Wat betekend 5.1, 6.1 en 7.1 audiokanalen? Was dat niet voor Seroundsound met meerdere boxen?

Voor €20 tot €30 heb je geen geluidskaart die merkbaar beter is dan wat je waarschijnlijk nu gebruikt.

Welke geluidskaart heb je nu?

Een X-Fi XtremeMusic is een leuk kaartje voor weinig geld.

Deze kaart produceert zeker een mooier geluid dan onboard-geluidskaartjes. (onboard-geluidskaart is een geluidskaart die op je moederbord ingebouwd zit)

Hmm ziet er goed uit. Ik weet alleen niet zoveel af van de specificaties van geluidskaarten. Wat betekend 5.1, 6.1 en 7.1 audiokanalen? Was dat niet voor Seroundsound met meerdere boxen?

5.1, 6.1 en 7.1 staat inderdaad voor surroundsound, het getal voor de punt zegt hoeveel speakers voor hoge tonen er kunnen worden aangesloten, en de .1 zegt dat dat er één subwoofer is aangesloten voor de lage tonen.

Laatst bewerkt:
Voor €20 tot €30 heb je geen geluidskaart die merkbaar beter is dan wat je waarschijnlijk nu gebruikt.
Daar kan wel degelijk verschil in zitten.
Ik vond met koptelefoon de Soundblaster 128 PCI al behoorlijk wat verschil maken met de onboard audiochip van het Asus K8V-X SE moederbord.
Dat terwijl de Soundblaster al een heel oud kaartje is. (ook in combinatie met een Sennheiser koptelefoon)

Natuurlijk zijn dat al weer verouderde vergelijkingen. De huidige onboard geluidschips zijn over het algemeen wel van goede kwaliteit. TS geeft niet aan wat voor moederbord/geluidskaart hij/zij op dit moment gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan