geluidskaart voor logitech z906

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Ik heb van een kennis logitech z906 overgenomen. Nu hoor ik uit de achterboxen geen duidelijk geluid komen. Ik speel af op surround. Mijn geluidskaart is niet een dure dus denk dat het niet ondersteund wordt.

Kan iemand me een advies geven voor een goede audiokaart die surround ondersteund voor deze boxen.,waardoor ik optimaal gebruik kan maken van deze z906. Ik heb bestand bij gedaan hoe ik het heb ingesteld, is dit wel goed ?

Naamloos.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Paar zijkant staat aangevinkt ipv paar achteraan.
Zijkant heb je alleen bij 7.1 setjes

Probeer dit eens te veranderen.

Laatst bewerkt:
'Paar achteraan' kan ik niet aanklikken dat vak is grijs. Als ik 'paar zijkant' eerst uitvink kan het nog niet :confused:.

Bedankt Dennis, Iemand anders nog suggesties voor een audiokaart?

Ligt niet aan je geluidskaart. (Je mag natuurlijk altijd wel een duurdere kopen :))
Is bron wel 5.1?
Speakers wel goed aangesloten?
Staan er effecten aan? (Tweede tabblad)
Heb je nog iets van een mixer (volume voor achter) op de PC zitten?

het ligt waarschijnlijk wel aan de geluidskaart want de geluidskaart staat goed ingesteld (behalve dat die op zijkant staat in plaats van achter maar dat maakt niet uit voor de geluidskwaliteit maar alleen voor het surround-effect).
en de geluidskaart die je nu hebt is eigenlijk ook niet krachtig genoeg om goed en duidelijk 5,1 geluid af te kunnen spelen.

Als je naar het plaatje kijkt zie je dat configuratie van de luidsprekers op 5.1 staat.
(Wat klopt voor deze set.)
Als je deze op 7.1 zet zal paar achteraan niet meer uitgegrijsd zijn. (Maar niet nodig hebt)
De speakerset zelf zal het signaal versterken en moet gewoon een line signaal hebben. (Welke de geluidskaart prima zal kunnen leveren mits het goed aangesloten en ingesteld is.)

Laatst bewerkt:
Ik wil graag een mooie geluid uit de boxen hebben. Nu is dat nog niet zo, ook merk ik niet echt iets van surround sound.

Moet ik het nu op 7.1 zetten of niet ?

De effecten staan nog uit bij mij denk ik, zie printscreen.Naamloos2.jpg

Nee voor deze set is 5.1 goed.
En zo te zien inderdaag geen effecten.
Dan nog even de aansluitingen controleren.
Alle drie kabel op de uitgangen en ingangen van speakerset aangesloten?
Speakerset ook op 5.1 staan?
Is bron dat je afspeelt wel 5.1?
Als je stekkers van front en rear wisselt komt geluid goed uit ander speakers?

Heb je de level op de speakerset wel goed ingesteld?
http://www.logitech.com/assets/36226/2/z906620-002920006ug403.pdf
Pagina 74 knop 8

Laatst bewerkt:
Even tussendoor.

Wat speel je af?? bv een mp3-tje is niet surround. Deze komt alleen door je front / center / sub. Dus niet door je achterste speakers.
Als je de test functie gebruikt, komt er dan wel geluid uit?

Nou het zou best kunnen dat hetgene wat ik afspeel niet 5.1 is ! Maar waar kan je dan speciale 5.1 muziek downloaden of kopen ? Want ik speel vaak mp3 af.

Ik speel de muziek af op 3D keuze. De geluiden komen uit alle boxen als ik de test piep uitvoer die je kan doen met deze set.
De niveau staat gewoon goed denk ik, ik heb het nu zo staan dat ze allemaal licht geven (verlichting verdwijnt weer na een tijd) maar als ik dus die knop 8 indruk zie ik de boxen verlicht worden erop en staat de volume knop vrij hoog aangegeven. Ik heb de 3 stekkers in mn pc aangesloten op de juiste kleur, een groene, oranje en zwarte stekker.

Dus dan ligt het niet aan de geluidskaart :) een andere erin steken heeft geen nut.
Maar je kun bv op jde Z906 zelf met effect werken, dus niet in windows / software matig

Als het goed is moet de Z906 deze fucties hebben:
Effects 2.1 (Stereo), 4.1 (Stereo X2), Stereo 3D (Matrix mode)

Dit kan ook op m'n Z-5500

Als je bv een concert pakt / DVD / games dan heb je surround.

Oke, het is dus meer bedoeld voor DVD etc. Ik dacht dat het toch vooral voor pc gebruik was :shocked:

Als ik dus een game doe met tegelijkertijd muziek aan of ik luister gewoon muziek op mn pc kan ik het beste 4.1 draaien dan ?

Een surround set op je pc doet inderdaad het zelfde als een normale surround set bij de TV.
Als de bron geen surround is, komt er ook geen surround uit.

Surround op een PC gebruik je het meest met games (FPS shooters ect.)
Misschien een paar die ook films kijken op de pc.
Maar als je beide niet doet heeft surround niet zo denderend veel toegevoegde waarde tov een goede 2.1 set.

Je kunt hem op 4.1 zetten / dubbele stereo. Als je 2 achterste wilt gebruiken.
De 2 rechter en de 2 linker satelliet boxen zullen dan als links en rechts functioneren ipv surround.
Je sub blijft het zelfde en de mid wordt niet gebruikt (4.1)

Een surround set op je pc doet inderdaad het zelfde als een normale surround set bij de TV.
Als de bron geen surround is, komt er ook geen surround uit.

Surround op een PC gebruik je het meest met games (FPS shooters ect.)
Misschien een paar die ook films kijken op de pc.
Maar als je beide niet doet heeft surround niet zo denderend veel toegevoegde waarde tov een goede 2.1 set.

Je kunt hem op 4.1 zetten / dubbele stereo. Als je 2 achterste wilt gebruiken.
De 2 rechter en de 2 linker satelliet boxen zullen dan als links en rechts functioneren ipv surround.
Je sub blijft het zelfde en de mid wordt niet gebruikt (4.1)
je kunt gewone mp3 muziek wel op 5,1 afspelen als je een goede geluidskaart hebt want bij mij kan het ook gewoon

en je moet niet je speakers instellen als 4,1 want de center speakers zorgt meestal voor duidelijkere stemmen bij muziek films enz. en als je hem dus op 4,1 zet maak je daar geen gebruik van.

Mp3 en ander audio (CD) zijn stereo (2 kanaals).
Deze op een 5.1 afspelen heeft geen surround zin.
Wel zijn er players of (virtueel surround effecten software bijgeleverd bij geluids kaart) maar het is nog steeds geen 5.1.
Je kunt stereo ook wel over 100 speakers afspelen (winkel centrum :) ) maar het blijft stereo.
5.1 is in 6 kanalen gemixd. Dus als bron geen 5.1 is IS het geen 5.1.

Toch jammer dat veel dan niet word ondersteund als 5.1 Net een film als test gedaan, in principe kijk ik toch geen dvd op pc maargoed, en hoorde nu de stemmen niet en de geluiden zeer zachtjes.. Je moet dus ook perse een nieuwe dvd hebben lijkt het , jammer hoor :o

je kunt gewone mp3 muziek wel op 5,1 afspelen als je een goede geluidskaart hebt want bij mij kan het ook gewoon

Dat kan met m'n X-Fi-tje ook. Echter is dit alleen een software matig effect. Nog steeds geen surround.
Tevens wordt het geluid er niet beter van. Balans/niveau verandert.
En dat 4.1 verhaal ging op aan muziek luisteren icm met alle speakers (Behalve center wat ook aangegeven was)

@ knager was de film wel in 5.1 ? :P en stond je set/pc nu wel goed?

De set stond op 3d surround. Nee het was dacht ik geen 5.1 maar wat ik bedoelde is dat het een oudere film was, lang geleden gepindakaast waar dus 2.1 sound op zit denk ik. Maar dat maakt niet uit want ik kijk toch geen film/dvd op de pc, maar ik deed het even als test. :cool: Maar jammer dat je hier allemaal op moet letten voor een leek als mij :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan