Geluidskaart werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildeman

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2002
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn geluidskaart. Na het installeren van de drivers komt er een heel zwak geluid uit mijn luidsprekers. Gekeken bij de volumeregelingen en alles voluit gezet, maar nog steeds niks. Ik heb een Realtek AC97 Audio geluidskaart (on board), maar zo'n zwak geluid is drie keer niks.

Als iemand een oplossing weet voor mijn probleem hou ik mij aanbevolen.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Groetjes,
wildeman

kijk eens of er gele uitroeptekens in app.beheer staan achter je geluidskaart.

ps, zitten alle stekkers er goed in van je boxen.
ik heb eens gehad dat er een stekkertje half los geschoten was uit mijn subwoofer.
toen deed het het geluid ook niet goed.
misschien een stom idee maar je weet maar nooit

Bedankt voor je reactie. Nee, geen gele uitroeptekens bij app. beheer. Het stuurprogramma werkt correct staat er zelfs bij. Ik heb alle kabels uit de computer gehaald en uit de luidsprekers zelf, en alles weer goed teruggeduwd, maar toen ik de computer weer aanzette weer dat zwakke Windows welkom geluid. Waar kan dit toch aan liggen? Ik heb zelf wat met Setup gestoeid van mijn BIOS maar ik ben niet zo ervaren ermee dus na wat probeersels heb ik het weer teruggezet in zijn oude toestand. Ik hoop dat iemand een antwoord weet want dit is echt geen doen zo.

Probeer eens een ander setje boxen erop aan het sluiten , misschien is een de boxen kapot.:eek:

sinds waneer is dit probleem gekomen.
en zomaar spontaan of heb je je drivers geupdate of iets dergelijks?

Verwijder de geluidskaart eens uit het overzicht systeemapparaten. Start je pc eens opnieuw op. XP moet je geluidskaart dan opnieuw installeren en mogelijk gaat het hierna goed. Nog mooier is het wanneer je de cd met drivers van Realtec of van je mobo hebt. Verwijder zoals eerder omschreven je geluidskaart, installeer vanaf de cd je drivers voor je o.b geluidskaart. Succes

Dit is allemaal gebeurd na een systeemcrash. Hiervoor had ik het probleem niet. Harde schijf geformatteerd. Windows XP opnieuw geïnstalleerd. Heb de drivers die op de CD-ROM van het moederbord stonden, dus je zou denken dat het geen probleem moet zijn. Computer is plus minus anderhalf jaar oud. Alles werkt weer prima behalve het geluid, toch een belangrijk deel van de computer.

zou het kunnen dat je geluidskaart kapot is.
als je gewoon de oude drivers heb geinstaleerd moet dat geen probleem zijn.

wat je ook kan doen is in app.beheer je geluidskaart verwijderen pc opnieuw opstarten en dan de nieuwste drivers van je geluidskaart instaleren.

je moet dan even naar de site van de maker van je kaart en daar de nieuwe driver downloaden en die instaleren.

Heb de geluidskaart verwijderd, maar als ik de computer opnieuw opstart installeert Windows hem automatisch zonder naar de CD-ROM te vragen. Resultaat blijft hetzelfde

heb op de site gezien dat er niewe drivers zijni nstaleer die er eens overheen

Verwijder zoals eerder omschreven je geluidskaart maar start je pc niet opnieuw op. installeer vanaf de cd je drivers voor je o.b geluidskaart. E.v.t kun je hier de wizard hardware toevoegen. Succes

Heb de raad van raymond-hubertu opgevolgd, maar het geluid is nu nog zachter en krakender geworden. Zal de website bezoeken. In ieder geval reuze bedankt voor jullie hulp!!

Heb de website bezocht, maar als ik de file wil downloaden krijg ik het het bericht "Pagina kan niet worden weergegeven"

Ook is mij opgevallen dat het geluid bij de luidsprekertest die bij de audio zit maar uit één luidspreker komt. Misschien kunnen jullie daar iets mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan