Geluidskaart word niet herkent!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorno13

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
53
Hallo Allemaal,
Ik heb een probleem met mijn geluidskaart.
Ik heb op mijn Windows 7 via Config.scherm bekeken wat voor geluidskaart is volgens mijn computer beschik ik over een PCI Simple Communications-controller.
Al ik muziek wil luisteren staat er een kruis voor het microfoon ik kan het kruisje ook niet weghalen.
Wat moet ik doen!

Alvast Bedankt:thumb:
 
Kaartje eruit,en kijk wat er op staat.
Dan daar op naam downloaden.
 
Probeer het hier (Wizard 2010) ook maar eens mee (links boven onder 'download latest version'), dan krijg je vermoedelijk gelijk de naam van de geluidskaart(chip) te zien.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het hier (Wizard 2010) ook maar eens mee (links boven onder 'download latest version'), dan krijg je vermoedelijk gelijk de naam van de geluidskaart(chip) te zien.
Ik kan in PC wizard helemaal geen geluidskaart vinden!!:confused:
 
Welk moederbord heb je?
Heb je geen installatie diskette?
 
Hoi !

PCI Simple Communications-controller is niets anders dan een (ouderwets) modem, dus dat ga je niet vinden bij geluidskaarten maar bij Netwerkverbindingen.

Greetz,

Harry.
 
Dan is je probleem wellicht onoplosbaar. Afhankelijk van de ouderdom van het moederbord / de soundchip zou het zo maar kunnen dat er geen stuurprogramma voor is. Je zal echt even bij MSI moeten gaan shoppen.
 
Dan is je probleem wellicht onoplosbaar. Afhankelijk van de ouderdom van het moederbord / de soundchip zou het zo maar kunnen dat er geen stuurprogramma voor is. Je zal echt even bij MSI moeten gaan shoppen.
Ik ben nog even verder gegaan met zoeken en hem bij Medion mijn pc nummer opgezocht en volgens Medion zit er een C-Media Soundchip 8738 in mijn pc.
Kunnen jullie daar wat mee?:confused:
 
Met het moederbord kunnen we wellicht al wat, maar ik had eigenlijk het plan om jou gewoon zélf te laten zoeken bij MSI. Da's namelijk redelijk eenvoudig. Je voert de naam van het moederbord in en vervolgens kies je voor een tabje dat downloaden ofd drivers heet.. Daarna moet je kijken óf er een stuurprogramma voor het moederbord / soundchip voor Windows 7 wordt aangeboden. Zo nee, dan helaas pindakaas, zo ja downloaden maar.
Als het nee is en er zou wél een driver voor vista of xp bijstaan zou je dat nog kunnen proberen.
Maar: stop de moederbord CD die je bij de machine hebt gekregen eens in de drive, dáár moet ook de driver opstaan.
 
Dan moet je die downloaden. Klikken met de muis kan je (anders kon je je vragen hier niet stellen................) dus kan je ook bij MSI het moederbord gaan vinden, je weet het typenummer en vervolgens de bijbehorende drivers downloaden. Ik moet nu weg maar ik kijk straks wel even bij MSI.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je die downloaden. Klikken met de muis kan je (anders kon je je vragen hier niet stellen................) dus kan je ook bij MSI het moederbord gaan vinden, je weet het typenummer en vervolgens de bijbehorende drivers downloaden.
Op de site van MSI kan helemaal geen driver of andere progammas vinden voor mijn moederbord wat nu.
Volgens mij ligt het echt aan mijn geluidskaart zelf.
 
Heb geduld, je krijgt antwoord (van mij vanavond nog) en misschien van iemand anders al eerder. Mijn hond gaat mij nu een uur uitlaten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan