geluidskaart wordt niet opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco cera

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
zomaar ineens ziet de comp mijn ewx terratec geluidskaart niet.
hij zegt dat ie wel is geinstalleerd maar niet opgestart is.
ik kan hem dus niet selecteren in grluiden en audio apparaten.

dit geld ook voor mijn ROmio midi device. Netjes geinstalleerd apparaat werkt perfect (zegt ie) maar ook deze wordt niet opgestart.

in cubase zie ik dan ook alleen maar Mros als keuze voor midi...

alles geprobeerd, weten jullie nog wat?

met vriendelijke groet

marco

Netjes geinstalleerd apparaat werkt perfect Nou, dat klopt echt niet altijd.

Heb je onlangs iets in je pc-kast gedaan?
Zo ja, druk dan alle kaarten nog eens goed aan.

Zo nee,
Gooi die kaarten eens weg in app.beheer.
Sluit af/Start op. Dan vindt Windows ze opnieuw.
Installeer de drivers.

hoi

dat aan en uit zetten in apparaten beheer heb ik al menig maal gedaan, na de installatie van de juiste drivers staan ze wel netjes in apparaten beheer maar opgestart worden ze niet.
het gekke is dat het probleem begon toen ik in Cubase (muziek programma) mijn RoMio midi apparaat niet als eerste keuze kon kiezen, ik klikte hem wel aan maar zodra ik uit dat venster ging schoot ie wweer terug naar mijn Ewx geluidskaart.
Ik heb in apparaten beheer toen op eigenschappen geklikt van de Ewx en van mijn RoMio.
Daar krijg je een scherm met een tekst en 2 keuzes. 1. dit apparaat gebruiken voor midi... en 2. dit apparaat niet gebruiken voor midi...
ik dacht nu heb ik het gevonden maar de problemen die ik nu heb begonnen na die handeling van het kiezen.
ik heb toen alles weer geinstalleerd, de rest weet je...

tussendoor heb ik nog de batterij van mijn moederbord vervangen want die was ineens leeg, zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?

met vriendelijke groetjes

marco

tussendoor heb ik nog de batterij van mijn moederbord vervangen want die was ineens leeg, zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?
Geen idee. Zo erg op de hoogte van ik van het binnenste van de pc ben ik nou ook weer niet.
Wel heb je aan dat batterijtje, dus in je kast gezeten.
Controleer toch even of geluidskaart goed vast zit op het moederbord.
Kijk ook even start/config.scherm/geluiden en audioapp. op de tabbladen en kijk of jouw system nog wel het standaard apparaat is bij Audio en spraak.

dat batterijtje geeft stroom voor je BIOS, dat is een soort "programma"dat alle hardware met elkaar laat werken. de kans dat dat batterijtje leeg is, is klein maar kan wel. zorg ook dat het batterijtje weer helemaal goed erin zit. wat ik graag zou willen weten, als je iets anders dan cubase gebruikt, heb je dan wel geluid ? zo ja lijkt cubase opnieuw instakeren mij het beste.

hoi

Geplaatst door Elisa
Geen idee. Zo erg op de hoogte van ik van het binnenste van de pc ben ik nou ook weer niet.
Wel heb je aan dat batterijtje, dus in je kast gezeten.
Controleer toch even of geluidskaart goed vast zit op het moederbord.
Kijk ook even start/config.scherm/geluiden en audioapp. op de tabbladen en kijk of jouw system nog wel het standaard apparaat is bij Audio en spraak.

nee hij staat niet als standaard maar ik kan ook niets kiezen! eerst stond daar ewx en romio.

dat batterijtje heb ik pas later vervangen maar ik zal toch de geluidskeert er even uit halen en opnieuw insteken....
groeten

marco

Geplaatst door bork
dat batterijtje geeft stroom voor je BIOS, dat is een soort "programma"dat alle hardware met elkaar laat werken. de kans dat dat batterijtje leeg is, is klein maar kan wel. zorg ook dat het batterijtje weer helemaal goed erin zit. wat ik graag zou willen weten, als je iets anders dan cubase gebruikt, heb je dan wel geluid ? zo ja lijkt cubase opnieuw instakeren mij het beste.

ik heb alles al verschillende keren geinstalleerd maar tijdens het opnieuw inst. van cubase zegt ie tijdens een check up dat er ggen audio device gevonden wordt maar ik heb hem wel geinstallerd nadat de comp. zegt dat ie een geluidskaart ewx heeft gevonden!

ik weet het niet meer jongens kom op met die gouden tip

groeten

marco

als je stabiel en goed wil kunnen werken kun je het beste die terratec boven de vullesbak houden en laten vallen dit geld ook voor creative kaarten je kan bijv een goedkope m-audio nemen heeft een veel beter klankbeeld ook mischien kun je een andere driver proberen voor soundblaster live had je toen kx projects mischien heb je ook drivers voor terratec kaarten daar welke versie cubase heb je??ik heb er nooit gezeur mee en draai erg stabiel ik heb betere ervaringen met cubasesx dan met protools maar dat is omdat ik het gewend ben en je zonder extra plugin van 1000euro omf kan importeren laat je eens goed informeren het hoeft niet duur te zijn en je audiokaart is het belangrijkste als je muziek maakt

Waar heb je de drivers geinstalleerd?
Leidt Windows daar nog eens naar toe.
Dus niet Windows laten zoeken maar zelf kiezen.
Je kunt dan uitzoeken uit een lijst van Windows met de firma van de audio.
Of, nog beter, je leidt Windows naar de map waar je de stuurprogramma's hebt gezet.

welke driver selecteer je in cubase mme driver heeft vaak problemen eigenlijk heb je een asio driver nodig daarvoor moet ik weten welke versie je draait doet je mediaplayer het bijv wel?? het moet wel te doen zijn ander pci slot wil ook weleens helpen maar das meer een probleem van 6 jaar geleden dus dat geloof ik niet zoek eens bij devices (in cubase)en kijk of je asio kan selecteren het kan nooit kwaad om een nieuw os te instaleren.

Geplaatst door Tonytje
als je stabiel en goed wil kunnen werken kun je het beste die terratec boven de vullesbak houden en laten vallen dit geld ook voor creative kaarten je kan bijv een goedkope m-audio nemen heeft een veel beter klankbeeld ook mischien kun je een andere driver proberen voor soundblaster live had je toen kx projects mischien heb je ook drivers voor terratec kaarten daar welke versie cubase heb je??ik heb er nooit gezeur mee en draai erg stabiel ik heb betere ervaringen met cubasesx dan met protools maar dat is omdat ik het gewend ben en je zonder extra plugin van 1000euro omf kan importeren laat je eens goed informeren het hoeft niet duur te zijn en je audiokaart is het belangrijkste als je muziek maakt

ik werk al jaren met terratec, prima ding en kost een godsvermogen dus ik ga die niet ineens weggooien omdat ik een software probleem heb.

ik werk met vst. het probleem zit al in het feit dat cubase helemaal niets meer vind qua audio of midi apparaat, ik snap er niks van..

groeten
marco

Geplaatst door Tonytje
welke driver selecteer je in cubase mme driver heeft vaak problemen eigenlijk heb je een asio driver nodig daarvoor moet ik weten welke versie je draait doet je mediaplayer het bijv wel?? het moet wel te doen zijn ander pci slot wil ook weleens helpen maar das meer een probleem van 6 jaar geleden dus dat geloof ik niet zoek eens bij devices (in cubase)en kijk of je asio kan selecteren het kan nooit kwaad om een nieuw os te instaleren.

ik selecteer de asio multimedia driver geloof ik, maar als ik wat anders kies lukt het ook niet.

hij ziet gewoon helemaal geen kaart meer maar deze staat wel in systeem en wordt ook opgemerkt als zijnde nieuwe hardware Terratec EWX gevonden etc....

dit geld ook voor mijn RoMio midi device.
wanneer ik dus klik in config. multimedia.... kan ik geen eens een apparaat kiezen terwijl daar eerst alle opties instonden?

ik hoor het graag.. oh ja ik werk met Cubase Vst

groetjes

marco

probeer anders eens een nieuwere versie van cubase ik heb alleen ervaring met cubase sx daarvoor werkte ik met cacewalk en protools maar je verdere audio deed het wel toch werkt die terratec met usb aansluiting of is het een pci kaart heb je al gekeken voor kx projects driver?? gooi alles eens weg of instaleer je os eens opnieuw ik ga er van uit dat je xp draait??
sterkte probeer het maar eens soms kunnen pluggins ook in de weg zitten

Geplaatst door Tonytje
probeer anders eens een nieuwere versie van cubase ik heb alleen ervaring met cubase sx daarvoor werkte ik met cacewalk en protools maar je verdere audio deed het wel toch werkt die terratec met usb aansluiting of is het een pci kaart heb je al gekeken voor kx projects driver?? gooi alles eens weg of instaleer je os eens opnieuw ik ga er van uit dat je xp draait??
sterkte probeer het maar eens soms kunnen pluggins ook in de weg zitten

Hoi, mijn terratec zit in een pci slot.
een nieuwere versie kost weer nieuw geld denk ik en dat zou niet moeten hoeven want alles werkte de afgelopen 6 jaar prima.
ik zal xp eens opnieuw installeren.

groetjes en bedankt

o en als je het eens probeert zonder die midi divice?gaat jou midi ook via usb ik moet mn midi driver altijd4 keer instaleren zodat al mn usb poorten voorzien zijn dan werkt het pas ook zoiets vreemds daarna kan ik pas mn andere usb dingen instaleren maar een verse windows kan nooit kwaad wat voor moederbord heb jij
mischien heb je een bios update nodig maar dat lijkt mij sterk dat zou ik ook alleen doen als het echt niet anders kan als je cubase opnieuw instaleert onthoud ie de oude settings (die kun je verwijderen uit je registry )nog heb je al op het steinberg forum gekeken?? mischien zijn er mensen met het zelfde probleem. succes ermee ik ben benieuwd

Geplaatst door Tonytje
o en als je het eens probeert zonder die midi divice?gaat jou midi ook via usb ik moet mn midi driver altijd4 keer instaleren zodat al mn usb poorten voorzien zijn dan werkt het pas ook zoiets vreemds daarna kan ik pas mn andere usb dingen instaleren maar een verse windows kan nooit kwaad wat voor moederbord heb jij
mischien heb je een bios update nodig maar dat lijkt mij sterk dat zou ik ook alleen doen als het echt niet anders kan als je cubase opnieuw instaleert onthoud ie de oude settings (die kun je verwijderen uit je registry )nog heb je al op het steinberg forum gekeken?? mischien zijn er mensen met het zelfde probleem. succes ermee ik ben benieuwd

mijn midi divice gaat via de usb poort .
ik heb een abit moederbord met een geupdate bios maar dan nog snap ik niet waarom ik op het media scherm niets kan kiezen.

ik hou je op de hoogte

groetjes
marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan