Geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Inmiddels is de PC teruggeweest naar de zaak waar we
hem gekocht hebben. Alles eraf gehaald, opnieuw geinstalleerd. De zaak beweert dat het softwarematig
probleem is en is veroorzaakt door 1 van de programma's die is geinstalleerd. Nu heb ik echter een kale PC zonder programma's en als ik nu een MP3 afspeel in mediaplayer, heb ik hetzelfde probleem weer. Het geluid valt weg en blokkeert. Ik heb een pentium 4, 2.4 Ghz 512 mb, 40 GB, met een on-board Geluidskaart.
Betekent dat nu dat ik NOOIT meer MP3'kan afspelen??? Ik baal als een stekker. Of zit het misschien toch in de geluidkaart? Heeft iemand al eens soortgelijks meegemaakt?

heb je ook al realplayer of zo geprobeerd

Staat je geluids kaart irq geshared met een ander apperaat zoja probeer deze te verandere

Hallo
heb je bij je mediaplayer ook aangevinkt dat ie mp3s afspeeld?
heb je de nieuwste codecs gedownloaded ??

Er staan inderdaad 4 dingen op interruptaanvraag 09, waaronder de geluidskaart.
Kan ik echter niet veranderen want dan krijg ik de melding: "Deze broninstelling kan niet worden gewijzigd"

je kan kijken of je in bois je irq kan verandere en evt. je com poort uitzetten en deze voor je geluidskaart gebruiken en kijken of je dan het zelfde probleem nog steeds heb

Oeps, nee ik bedoelde, je kan proberen,

stap 1 verwijder alle software van de nieuwe geluidskaart
stap 2 zet pc uit\
stap 3 verwijder geluidskaart uit pc
stap 4 start pc op.
stap 5 ga naar de instellingen en zet de onboard geluidskaart in alle profielen uit, dit kun je aanvinken bij aparaatbeheer.
stap 5 hertstart pc, als het goed is heb je nu geheel geen geluid.
stap 6 dit is goed.
stap 7 zet pc uit maak open en plaats de nieuwe geluidskaart
stap 8 zet aan en pc detecteert nieuwe hardware instaleer dit zoniet al automatisch en als het goed is ziet hij dan nog maar 1 geluidskaart of mischien wel twee maar gebruikt hij er maar een en dat is de nieuw geplaatste kaart.

Zoniet wil ik graag komen kijken.....

Succes.

Helaas kan ik de computer niet open gaan maken. Kan ik wel maar doe ik liever niet. Afleverdatum was afgelopen donderdag, nieuw uit de winkel. Als het probleem niet is op te lossen door het aanpassen van instellingen softwarematig, breng ik hem morgen gewoon terug en lossen ze het daar maar op. Het ding hoort gewoon goed functionerend afgeleverd te worden er zit een jaar garantie op. Alleen als ze moeilijk doen en niks kunnen vinden, is dat een optie. Ik vind trouwens zo'n onboard kaart toch niks. Ik zou er liever een gewone losse kaart in hebben maar ik weet niet of dat kan?

Gewoon terug brengen, laat hun dat maar uitzoeken. Als de pc in de orginele staat niet bij machte is om dingen te doen die iedere pc kan is dat hun probleem (volgens de wet, een product dat een bepaalde prestatie moet kunnen leveren, anders hadden ze erbij moeten vermelden dat er wel een geluidskaart inzit maar zodra je deze gaat gebruiken de pc vastloopt en ik neem aan dat ze dat niet vermeld hebben)

Ik sluit me daar geheel bij aan. Ze horen een goed werkend produkt af te leveren waar ik de normale dingen mee kan doen: foto's bewerken, websites maken, muziek afspelen enz. Wat heb ik anders aan die 1500 mp3's die ik inmiddels heb vergaard?!(ahum)
Maar je weet hoe die zaken zijn, eerst gaan ze alle mogelijkheden af die misschien door onszelf zijn veroorzaakt of waarvoor ze niet verantwoordelijk zijn omdat het een "Softwarematig" probleem is. Pas als het niet anders kan, geven ze toe dat ze zelf misschien een steekje hebben laten vallen...
Anyway, ze zoeken het maar uit! Ik baal er alleen ontzettend van dat je een nieuwe PC koopt, er naartoe leeft en als je hem dan EINDELIJK hebt, heb je niets dan kl*terij ermee. Ik zit nu al daagen te klooien.

Ik neem ook aan dat zij het besturingssyteem erop gezet hebben, zeker dan horen ze een VOLLEDIG werkend product af te leveren

Inmiddels hebben we de PC teruggebracht naar de zaak.
Aangezien het een aanbieding was van een compleet systeem,
door hun samengesteld, hebben ze er meerdere van verkocht
en ook al meerdere identieke klachten erover gehad, blijkt nu.
Waarschijnlijk zit er een fout in moederbord of is deze kapot.
Een en ander wordt nu uitgezocht en misschien komt er op ons
verzoek een ander moederbord in met een losse geluidskaart,
dus niet "Onboard".
Ik ga er van uit dat hiermee het probleem is opgelost

Kijk, dit vind ik nou goed gedaan!! je niet laten opzadelen met een probleem, waar jij niks aan kunt doen. Gewoon waar voor je geld krijgen ( dingen zijn toch al duur genoeg! ) Als het een goede winkel is moet het binnen een paar dagen verholpen zijn.

veel plezier straks met een ( hopelijk ) goede computer.

Harry.

Geplaatst door jjw
Oeps, nee ik bedoelde, je kan proberen,

stap 1 verwijder alle software van de nieuwe geluidskaart
stap 2 zet pc uit\
stap 3 verwijder geluidskaart uit pc
stap 4 start pc op.
stap 5 ga naar de instellingen en zet de onboard geluidskaart in alle profielen uit, dit kun je aanvinken bij aparaatbeheer.
stap 5 hertstart pc, als het goed is heb je nu geheel geen geluid.
stap 6 dit is goed.
stap 7 zet pc uit maak open en plaats de nieuwe geluidskaart
stap 8 zet aan en pc detecteert nieuwe hardware instaleer dit zoniet al automatisch en als het goed is ziet hij dan nog maar 1 geluidskaart of mischien wel twee maar gebruikt hij er maar een en dat is de nieuw geplaatste kaart.

Zoniet wil ik graag komen kijken... ..

Succes.

DenHelder...............Doetichem...........pfff valt niet mee

Geplaatst door debes000

DenHelder...............Doetichem...........pfff valt niet mee

Nee, dat is wel ff een eindje tuffen!
Be carefull with making promises!
Haha, achteraf is het waarschijnlijk niet eens nodig dus wees gerust
maar de volgende keer.....

Uiteraaard moet je hem dan gewoon terug brengen, iets niet kunnen dat kennen we niet, alles moet mogelijk zijn in deze wereld.
Hun bieden het toch aan dus is het hun probleem.

Maar ik begreep dat hij niet zo nieuw meer was dat er nog garantie op viel.
Logisch dat je hem dan niet open maakt.

Ik begrijp...

Nou succes....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan