geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo
ik heb een nieuwe pc en de verkoper zei dat er een onboard geluidskaart in zit, die geen 5.1 systeem heeft/ondersteund;
volgens apparaat beheer heb ik deze geludskaart: SoundMAX Intergrated Digital Audio,
omdat ik op mijn vorige pc wel een geluidskaart AC97 met 5.1 had, was daar dus zo'n geluidssysteem aangsloten van Creative, 5 speakers en een booster;
nu heb ik toch de booster en 2 speakers aangesloten, heb dus wel geluid....................maar waar kan ik nu zien of ik een 5.1 systeem heb ?
Als ik nl de audiowizard van SoundMAX draai, zie bijlage, zou ik zeggen, dat ik wel alle speakers kan aansluiten, maar als ik dat probeer blijf ik toch alleen maar geluid horen uit 2 speakers en de booster. Ik heb ook al de stekkertjes verwisseld, die aangesloten moeten worden op de pc, maar ook dat helpt niet;
Mijn vraag dus, kan ik die 5 speakers en booster niet gebruiken voor mijn systeem ? Ik werk met WXP home.
gr, John

Bijlagen

• screenshot013.jpg
    screenshot013.jpg
    28,6 KB · Weergaven: 49
ik heb al de verschillende ingangen geprobeerd, zoals in de schermopname word weergegeven, maar helaas
alleen maar geluid uit de 2 frontspeakers en de booster;
ook aan de achterkant van de booster de aansluitingen al verwisseld

ik de creative set aangesloten, zoals jet hoort, maar alleen dus uit 2 speakers en booster geluid

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 3066 MHz (23 x 133)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset SiS 649
Systeemgeheugen 1024 MB (SDRAM)
BIOS Type AMI (07/11/05)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

kan idd 5.1 instellen via de wizard van Soundmax

Blijf ik het vreemd vinden, dat je met de instelling van de Soundmax je g.en geluid krijg uit de andere 2
En onbekent moederbord?

Kijk eens op het bord of je in wat grotere letters een type kan ontdekken?

op het einde van het report van Everest zie ik staan:

Motherboard 63-0117-000001-00101111-071105-SIS649$A0231000_BIOS DATE: 07/11/05 10:45:41 VER: 08.00.10
Motherboard DMIMOBO: FUJITSU SIEMENS P5SD1FM2
Motherboard DMISYS: FUJITSU SIEMENS P5SD1-FM2 Motherboard Unknown

ik heb dus een Fujitsu-Siemsens Scaleo P DX17 systeem

Denk dat het een aparte geluidskaart wordt,heb geen andere oplossing
misschien iemand anders??

is inmiddels opgelost, heb de kabels verwisseld en uit alle speakers komt nu geluid, gr, Jobo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan