geluidskaarten conflict?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limperman

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
ik heb 2 geluidskaarten :
- de standaart geluidskaart van mijn computer:
avance AC'97 AUDIO for VIA (r) Audio Controller
- en de geluidskaart voor mij surround systeem creative 5.1 (geluidskaart: Creative SB Live! series

nu wat raar is, is dat als ik de regeling voor afspelen open doet (zo voor luider en harder te zetten) dan heb ik bij de standaart geluidskaart de optie om de subwoofer, center, front en rear luider of zachter te zetten.
nu op die geluidskaart kan ik helemaal NIET mijn subwoofer enzoverder aansluiten, en als ik de algeme volumeregeling voor mijn surround systeem open (Creative SB...) dan heb ik deze oprties van subwoofer enzo niet!

What is going on???
PLz help mij

Onboard geluid vs SB Live.

Misschien een open deur...

Heb je die onboard geluidschip wel uitgeschakeld in het bios, of via een jumper op het moederbord.

Indien je de onboard geluidschip uitschakeld zal Windows hem ook niet "zien" en zal de optie die je beschreef ook niet kunnen voorkomen.

Verwijder (indien van toepassing) de oude onboard drivers van je schijf en van de SB live.

Vergewis je of de onboard kaart uit staat en installeer de SB Live opnieuw.

Suc6

UH??

ik heb de geluidskaart avance97 uitgeschakeld, maar wat je juist bedoeld begrijp ik niet! kan er een stap voor stap uitleg wordren geplaatst aub! :s

alvast bedankt !! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan