Geluidsopnam-mogelijkheid vanaf website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom Berends

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een stukje html of een Java-script dat er voor zorgt dat op een soort website een link komt die de Windows-geluidsrecorder opstart zodat een geluid op die pc opgenomen en opgeslagen kan worden. Bestaat dat? Waar moet ik zoeken? Het mag ook een ander slim tooltje zijn als het maar heel simpel is en liefst dat het vanaf de website werkt. Dan is het voor iedereen het zelfde.
Achtergrond: in onze elektronische leeromgeving TeleTOP wil ik de leerlingen de mogelijkheid bieden om een geluidsopname (uitspraak vreemde taal b.v.) vast te leggen op hun eigen pc zodat ze die in de elo kunnen zetten te becijfering. Ik wil ze daarvoor een link aanbieden in een tekst, zodat ik ze niet hoef te verwijzen (ga naar Start > Porgramma's > bureau-accesoi... enz.)
Ik ben geen programmeur, maar kan wel knippen en plakken enz. Wanneer deze vraag ergens anders moet staan, dan mag het verplaatst worden.
Alvast bedankt!

Ik denk niet dat dit gaat lukken via javascript.

Het eerste idee, om de leerlingen hun audio recorder te laten openen via de website, is niet mogelijk omdat javascript geen programma's op de computer mag openen. Dit in verband met de veiligheid.

Toch onmogelijk?

Dan denk ik dat het gewoon niet mogelijk is om online een geluidsopname te maken en die lokaal op te slaan, want dat was de kern waar het om draaide. Of zijn er toch knappe programmeurs die zo iets in elkaar weten te frutten??

Dat is mogelijk, maar met beperkingen. Je zal moeten werken met ActiveX objecten, maar dat zal wel een stukje beveiliging en beperking met zich meebrengen. Het zal alleen werken op Internet Explorer (dus niet op Firefox oid), en je krijgt een aantal beveiligingsschermen voordat het script word uitgevoerd. Daarnaast is het mogelijk de Sound Recorder te starten, maar verder kun je niets opslaan op de server. Ik zal snel een programmatje schrijven.

*EDIT

Met dit script word de Sound Recorder van windows direct gestart.

HTML:
<script>
oShell = new ActiveXObject("WScript.Shell")
oShell.run("sndrec32.exe")
</script>

Het programma van start -> alle programma`s -> bureau acce..... is gewoon een snelkoppeling van het echte programma. Het echte programma van Sound Recorder staat ver in de windows map. Toch kun je deze starten via de console van windows. Dit heb ik nu gedaan met een ActiveXObject. Ik waarschuw je wel, ActiveX objecten zijn wel goed beveiligd in Internet Explorer. Test het eerst maar een paar keer goed...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan