geluidsoverlast

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
Mijn pc is 5 jaar oud en maakt al vanaf het begin veel lawaai (continue luid gezoem). Ik ben nu toch serieus van plan om de geluidsoverlast aan te pakken.
Hoe stel ik vast waar het geluid vandaan komt; de ventilator van de voeding, van het moederbord of iets anders.

Groeten,
Kees
 
Hoi,

Je zou om te beginnen de eventuele casefans uit kunnen zetten ,en ja voor de rest is het een beetje goed luisteren waar het vandaan komt.
Heb je op je moederbord een ventilator zitten een zg.noordbridge ventilator? zoja deze willen nog weleens kabaal maken.
En nu wordt het misschien ook wel tijd om alle ventilatoren eens schoon te maken dat wil ook nog weleens helpen

Modag
 
De casefan heb ik volgens mij al eens (laten) vervangen, en is nu redelijk stil. Hoe zet ik de casefan uit en kan ik de fan van de voeding ook uitzetten (om het verschil te horen)?

Groeten,
Kees
 
Hoi,

Je zal even de draadjes moeten volgen die vanaf de case ventilators weg gaan en dan deze loskoppelen(pc uit naturlijk)
En je zal meer ventilators hebben denk ik dan alleen van je voeding bv,
processor koeler videokaart koeler
en dan eventueel die op het moederbord dan.
Zelf hou ik weleens even met de vinger een fan tegen om te horen of het dan minder wordt dat zou je kunnen proberen maar absoluut maar een tel of zo en op eigen risico
en vergeet je harde schijf niet die maken ook vaak een bepaalde herrie
en natuurlijk nog de fans schoonmaken

Modag
 
Laatst bewerkt:
Maakt de voeding zelf ook lawaai of kan het alleen de fan zijn?
Is de fan van een voeding te vervangen of wordt het dan een geheel nieuwe voeding?

Ik heb nog een oude pc staan met een stillere voeding, kan ik die zomaar overzetten? Waar moet ik op letten om te weten of ze gelijkwaardig zijn. Moeten er instellingen aangepast worden?

Groeten,
Kees
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Er zijn voedingen waarbij je de fan kan vervangen maar over het algemeen wordt het een nieuwe .
En het kan alleen eigenlijk alleen de ventilator zijn van de voeding.

Modag

Je zal eerst even moeten kijken of het wattage gelijk of zwaarder is en of de stekker van het moederbord gelijk is. de rest moet gewoon passen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan