geluidsprobleem remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Berichten
2
Met mijn Dell Latitude C600 draaiend op Windows 2000 Professional neem ik via remote desktop (via een draadloos router) mijn Vostro 1000 draaiend op Windows Vista Home Premium over. Dit werkt in principe goed, behalve dat het me niet lukt om het geluid van de Vista laptop af te spelen op de Windows 2000 laptop. Bij de 'remote desktop'-instellingen op Windows 2000 laptop staat bij 'Geluid van externe computer' de instelling op 'op deze computer afspelen'. Dus dit staat in principe goed.

Bij het 'geluids'-Icoontje in de taakbalk rechtsonder staat op het Vista scherm (zodra ik deze heb overgenomen met de Windows 2000 laptop) een roodcirkeltje met een wit kruisje erin en als ik er met mijn muis overheen ga, krijg ik de melding 'Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd'.

Over dit probleem al een en ander gelezen, maar vooral niet specifiek voor deze twee besturingssystemen.

Mijn laatste ingeving is dat dit probleem ontstaat omdat de geluidskaart van mijn Windows 2000 Laptop niet ondersteund wordt door mijn Vista Laptop. Ik heb op Internet gezocht en er zijn geen Vista Drivers voor deze geluidskaart. De geluidskaart op mijn Windows 2000 laptop is een 'ESS Maestro PCI Audio (WDM)'.

Is dit inderdaad het probleem en weet iemand een oplossing. Of veroorzaakt iets anders dit probleem en wat is dan de oplossing?
 
Het zou kunnen dat het niet werkt omdat je 2 verschillende besturingsystemen gebruikt.
Als je TeamViewer of LogMeIn probeert, werkt het dan wel?

Succes!
 
Zowel LogMeIn (de gratis versie) als TeamViewer ondersteunen sowieso geen audiosharing (dus bij het afspelen van een video blijft het geluid op de server). Ik heb binnen TeamViewer wel de Voice over IP functie geprobeerd en die werkt (als ik door mijn microfoon van mijn Vista laptop praat hoor ik mijn stem via de boxen van mijn Windows 2000 laptop).

Ik heb nu een trial versie van RemotelyAnywhere geinstalleerd (deze is echter maar 30 dagen geldig en daarna moet je betalen) en daarmee werkt de audio wel. Dit is echter meer een workaround dan een oplossing. Ik wil graag audio werkend krijgen over remote desktop.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan