geluidsprobleem, vista home premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

roberti1

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
27
Goedenavond allemaal,

Ik zit met een probleem, heb het nu voor 1,5 week en het maakt me gek haha ik hoop dat jullie mij in ieder geval deels kunnen helpen.

Ik heb dus een nieuwe pc sinds 2 weken, ik alles installeren en geluid doet het, van de een op de andere dag was dat dus over en nu doet het geluid het dus ook niet meer.
Mijn probleem is niet dat het geluid zelf het niet doet want de balkjes bij de volumemixer die werken wel.

Ik heb een Acer Aspire M3100
AMD Athlon(tm)64 x2 Dual Core Processor 5000+ 2.59 GHz
32 bits besturingssysteem en mijn geluidskaart is onboard

Ik heb hem juist aangesloten en ook bij apparaatbeheer staat een audioapparaat nl.:
Luidspreker: High definition audio apparaat: niet aangesloten
Hoofdtelefoon: High definition audio apparaat: niet aangesloten

Zoals jullie wel zien staan ze niet aangesloten en dat lukt me ook niet, wat ik wel raar vind

Er zit geen cd bij mijn speakers en soms geeft hij aan dat 'een stekker is losgekoppeld' terwijl ik er totaal niet heb aangezeten

Ik hoop dat ik jullie een goed idee heb kunnen geven van mijn probleem, zo niet dan hoor ik het ook graag. In ieder geval alvast bedankt!:thumb:

Hoop dat ik eraf kom want wil graag muziek luisteren en games normaal kunnen spelen!:D
 
Op je moederbord moet je een paar kabeltjes aansluiten waaronder de HDA high difintion audio deze kabeltje zit er bij jou dus niet in. Als je even je kap er af haalt en kijkt welke kabeltje de HDA is dan kun je op de handleiding van je moederbord wel zien waar je die moet aansluiten.

Haroet
 
oke dus dit kost dus meer moeite dan alleen iets downloade of iets dergelijks?
dit gaat wel verder helaas haha of niet soms
 
Ja inderdaad maar egt moeilijk is het niet ik bedoel iedereen met een beetje verstand zou dit wel kunnen. Het is gewoon een beetje kijken waar dat kabeltje in moet. Het is meestal een dun kabeltje met een zwarte kop van ongeveer 1 CM breed waar HDA opstaat.
 
okee

heb je niet enig idee hoe het los zou kunnen komen? want eerst deed hij het nog prima en van de 1 op andere dag was het over, vond ik zelf wel erg raar op het moment zelf
 
Het zou kunnen dat de kabeltje er niet al te stevig inzat en er daarom door beweging van de kast er uit is gegaan.
 
ik heb vandaag gedaan wat je hebt gezegd, maar er gebeurt nog niks helaas
begin best wel radeloos te raken

heb je verder toevallig geen andere idee misschien?
 
ik heb vandaag gedaan wat je hebt gezegd, maar er gebeurt nog niks helaas
begin best wel radeloos te raken

heb je verder toevallig geen andere idee misschien?
Bij mij viel het geluid steeds weg als ik hem had uitgezet.
Deze MS fix heeft dat toen bij mij gefixt.
http://www.microsoft.com/downloads/...fd-f4c0-4650-a54e-3f87f6e5a25e&DisplayLang=nl

Verder moet je misschien de realtek highdef audiodriver downloaden. (Bovenste op het lijstje)
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan