geluidsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rita couvreur

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
hallo allemaal,

sinds gisteren heb ik een geluidsprobleem: ik krijg geen geluid meer uitde luidsprekers geen wave geluiden en ook geen muziek niets. Ik heb alles nagekeken geen gele vraagtekens bij apparaatbeheer, alles staat aan en werkt volgens de computer goed.
Ik heb een asus met een sound max driver onboard. Ik heb ook nogmaals met cd het besturingssysteem gedraaid maar niks helpt. Daarna op jullie site gekeken en geprobeerd een nieuw besturingssysteem te downloaden op de asus site maar als ik op bijwerken van het besturingssysteem klik dan krijg ik het niet geinstalleerd.
Overigens deed het geluid het goed tot mijn poes langduring op mijn toetsenbord stond, misschien is er iets disabled (zoals ik ook op de site las) maar hoe krijg ik het enabled. Moet kennelijk in de bios maar daar weet ik niet zoveel van. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

groet,
Rita Couvreur

Staat in volume regeling het speakertje rechtsonder van je bureau blad, alles niet gedempt

Het klopt inderdaad dat je in je bios de geluidskaart uit gezet zou kunnen hebben. Dit lijkt niet erg logisch, maar het kan. Wat je zult moeten doen is onder het opstarten van je computer op de dell toets moeten drukken(dit kan ook een andere toets zijn, maar dat staat er dan). Dit moet je dus doen voordat windows opstart, dus onder de geheugentest. Dan kom je in de bios, en moet je zelf even zoeken naar het juiste menu + optie.

Dat kan alleen als de poes tydens het opstarten de bios heeft veranderd wel een inteligent beest trouwens.:D ;)

geluidsproblemen

nog even: via de koptelefoon heb ik wel geluid en kan de bios niet openen kennelijk worden de luidsprekers niet meer herkend, wat nu?

groet
Rita

rita couvreur zei:
nog even: via de koptelefoon heb ik wel geluid en kan de bios niet openen kennelijk worden de luidsprekers niet meer herkend, wat nu?

groet
Rita

Dan zijn je boxne stuk?! je doet ze wel in het goede gaatje (de groene)? Want dan ligt het in ieder geval nie aan je geluidskaart/windows instellingen.

toetje33 zei:
Dan zijn je boxne stuk?! je doet ze wel in het goede gaatje (de groene)? Want dan ligt het in ieder geval nie aan je geluidskaart/windows instellingen.
Het lijkt hier inderdaad heel erg op, of er zit een kabeltje niet goed bij de boxen/geluidskaart of je kabeltje is stuk. Als je via een koptelefoon wel geluid krijgt, en alles functioneerd goed (de boxen) moet het ook goed functioneren op de boxen zelf.

JeroenI zei:
Het lijkt hier inderdaad heel erg op, of er zit een kabeltje niet goed bij de boxen/geluidskaart of je kabeltje is stuk. Als je via een koptelefoon wel geluid krijgt, en alles functioneerd goed (de boxen) moet het ook goed functioneren op de boxen zelf.

heb je dus het kabeltje van de hoofdtelefoon al omgewisseld met die van de boxen?

geluidsproblemen

..daar ben ik ook bang voor en dat is heel vervelend want de boxen zitten in de monitor ingebouwd...

groet,
Rita

rita couvreur zei:
..daar ben ik ook bang voor en dat is heel vervelend want de boxen zitten in de monitor ingebouwd...

groet,
Rita
Aiii, dat is vervelend zeg...

Zit er geen volumeknop op de monitor zelf? Zit vaak onder de monitor.

geluidsproblemen

..de volumeknop staat op 100 % ..en heb nu mijn oude boxen weer aangesloten...en raad eens..die doen het ook niet...moet waarschijnlijk met mijn computer naar de winkel want dan zit het in de aansluiting...of is dat zelf te verhelpen?

groet,
Rita

rita couvreur zei:
..de volumeknop staat op 100 % ..en heb nu mijn oude boxen weer aangesloten...en raad eens..die doen het ook niet...moet waarschijnlijk met mijn computer naar de winkel want dan zit het in de aansluiting...of is dat zelf te verhelpen?

groet,
Rita
Had je de kabel nu aangesloten op de spiekeruitgang of op de koptelefoonuitgang?

geluidsproblemen

..de speakeruitgang...heb ook even spraak geopend en na enig gekraak heb ik nu een box aan de praat gekregen dus heb ik wel weer geluid...waarschijnlijk is de andere box kapot...in zoverre is het probleem dus opgelost. Dank je wel voor jullie hulp!

groet,
Rita

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan