Geluidsproblemen sinds Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

fruitthee

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2014
Berichten
26
Sinds Windows 10 heb ik regelmatig problemen met het geluid van mijn laptop wanneer ik oordopjes aansluit. Dit ligt niet aan de oordopjes, die doen het op andere apparaten wel. Het geluid uit de speakers van de laptop doet het ook gewoon, tot ik de oortjes aansluit, dan hoor ik niks meer.
Af en toe doet hij het ineens wel, en later weer niet (na opstarten, het is niet dat het ineens wegvalt). Ik dacht dat het een probleem met de drivers was, ik heb DriverEasy geïnstalleerd en die zegt dat de Intel(R) Display Audio losgekoppeld is; deze zie ik ook niet terug in mijn apparaatbeheer (ik weet niet of dat zo hoort...).

Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn geluid het weer doet via de oordopjes?!
Ik heb een Lenovo G50.
 
Alhoewel de upgrade naar Windows 10 vaak vlekkeloos verloopt, kunnen er hier en daar kleine problemen ontstaan. Je printer wordt bijvoorbeeld niet meer herkent, je hoort geen geluiden meer of je touchpad van je laptop werkt niet meer. Hieronder wat tips en trics.

Laat Windows het apparaat vinden. Het kan zijn dat Windows de hardware niet meer herkent.


1. Klik met de rechtermuisknop op Start.
2. Klik op Configuratiescherm.
3. Klik op Hardware en Geluiden.
4. Klik onder Apparaten en Printers op Apparaatbeheer.
5. Ga naar het de hardware die problemen geeft (vaak te herkennen geel uitroepteken).
6. Klik hierop met rechtermuisknop en kies Installatie ongedaan maken.
7. Ga hierna naar Actie en klik op Zoeken naar gewijzigde apparaten.


Drivers bijwerken
Dit lost de miscommunicatie op tussen hardware en Windows. Je kunt dit bijwerken in Apparaatbeheer (stap 1 t/m 5 hierboven). Klik met rechtermuisknop op de hardware die problemen veroorzaakt en klik op Stuurprogramma’s bijwerken. Werkt dit niet, ga dan naar de website van de fabrikant van de hardware. Succes ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan