Geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred67nl

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2004
Hallo

Ik heb Win98SE opnieuw op de computer geinstaleerd en nu heb ik geen geluid meer uit mijn boxen.

In de lijst op het tabblad hardwareprofielen staat een regel die zegt PCI Multimedia Audio Device.

Is dit de geluidskaart? Als ik de drivers wil instaleren kan de Wizard het stuurprogramma niet vinden. Nog op de WIN98SE cd rom als op de CD rom van de geluidskaart.

Ik heb een Creative Blaster Soundkaart PCI 128.
Ik heb ook van de Creative website de drivers gedownload maar als ik dat EXE bestandje aanklikt geeft de comp aan dat er geen soundkaart aanwezig is?

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit moet oplossen?.

Alvast heel hartelijk bedankt,
Groetjes,
Fred

Ik zit met het precies hetzelfde probleem, ook window 98se geinstalleerd,en sindsdien geen geluid meer uit de boxen
Ik heb een philips speaker systeem, die op de andere pc met xp home wel gewoon functioneert
Ook ik heb al opnieuw drivers gedownload voor de geluidskaart

Ik zit dus ook met smart te wachten op oplossingen naar dit probleem

Groetjes Edith

Pc uitzetten, kaart eruit halen.
Pc opstarten totdat ie weer stabiel loopt; Pc uitzetten.
Daarna de kaart weer plaatsen in een ander slot.
CD van de geluidskaart erin en dan pas weer pc aanzetten.

Nu wordt ie vanaf een schone configuratie als plug&play herkent (?) en gezocht naar drivers.

Controleer of andere kaarten / kabels / memory enzo goed vast zitten.

Eventueel driver downloaden van:
Creative.com

Succes.

Allereerst ook van mij de beste wensen voor het nieuwe jaar
Helaas kan ik de pc kaart er niet uithalen, daar hij onbaord van het Motherbord zit :(

Groetjes Edith

Dat maakt het al makkelijker.
Plaats de cd-rom van je moederbord.
Daar staan de onboard drivers wel op.

Heb je geen cd-rom (meer) ?
Jammertjes.
Kun je die downloaden bij de fabrikant van je mobo?
Nee? Jammertjes....

Blijven stoeien met drivers, eventueel een nwin m.e. driver proberen.

Probleem opgelost

Hallo

Nadat ik gisterenavond even bij de computerzaak langs ben gegegaan. Wisten zij mij te vertellen dat ik een Onboardgeluidskaart heb. Toen ging er bij mij een lichtje branden en heb de cd rom van het moederboard in de cd speler gedaan.

Het resultaat was dat binnen 5 minuten de boxen het weer deden.

Uitleg:

Ik had een aantal maanden geleden er een nieuw moederboard en een nieuwe processor laten plaatsen.
Aangezien de geluidskaart van het oude moederboard verwijdert was en op de nieuwe moederboard een ander geluiskaart Onboard zit werken dus ook de oude drivers niet.

Iedereen hartelijk bedankt voor alle uitleg.

Groetjes,
Fred

He wat fijn te lezen dat je geluid het weer doet.
Bij mij is het probleem ook opgelost.
Het probleem was dat ik geen cd meer van het motherboard meer heb.
Maar ik kreeg vanmorgen het heldere idee om eens microsoft te updaten, en yesssssssss daarna had ik weer geluid!

Dus voor de gene die ooit ook eens zonder geluid komen te zitten na opnieuw installeren en waar bij al het bovenstaande niet werkt................. probeer het eens met het servicepack 1 van microsoft te downloaden!

Groetjes Edith

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan