Geluidsvolume bij branden cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

arieme

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Weet iemand hoe ik het volume in Nero Burning Rom zodanig kan instellen dat voor ieder nummer dat ik brand, hetzelfde volume wordt aangehouden. Is met name handig voor het maken van verzamelcd's.

Bij nero naar bewerken gaan ,dan bij filters normalizeren aanvinken

Sorry ik vergat nog watje moet bij bewerken eerst eigenschappen kiezen , en dan filters enz.

aandachtspuntje :

ik heb toevallig vorig week voor het eerst die functie gebruikt en een cd gemold!

Standaard staat de volumewaarde op 20. Ik meende "veilig" te blijven door de waarde (nadat ik alle tracks had geselecteerd) te verhogen naar 45 (90 of zo is het maximum dat je kunt instellen).

Echter, nadat de CD was gebrand en ik 'm ging beluisteren, bleek dat alle tracks "oversloegen / vervormden" zoals een autoradio die je "net" ff te hard zet zodat de boxjes het niet aankunnen.

Wees dus bloedvoorzichtig met het "zomaar" verhogen van de waardes....................

misschien een optie is het programma MP3GAIN te gebruiken. voordat je gaat branden kan je een complete map selecteren met mp3's en die allemaal hetzelfde volume geven zonder vervorming. ook nummer voor nummer is mogelijk, het volume kan je trouwens instellen naar je eigen smaak.

Pasja ik verhoog de waarde niet en dan werkt het prima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan