• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gem. leeftijd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hoe kan ik de gemiddelde leeftijd uitrekenen als ik een aantal geboortdata heb?:confused:

leeftijd berekenen kan als volgt: '=INTEGER((VANDAAG()-A1)/365,25) waarbij A1 de geboortedatum bevat.

Vervolgens gebruik je gewoon gemiddelde (eventueel gecombineerd met een INTEGER/AFRONDEN functie) om de gemiddelde leeftijd te berekenen.

ik heb een voorbeeldje bijgesloten zoals het zou kunnen, natuurlijk zijn de formules te vereenvoudigen (tussenstappen verwijderen) maar het lijkt me wel duidelijker zo.

Als je dit niet bedoeld laat het maar weten.

Bijlagen

Bedankt!

Snap het helemaal, maar wat betekent dat kleine plusje in de formule in B2 en C2?
Als ik nu in die reeks wil filteren kan ik dan de gem.leeftijd uitrekenen van de overgebleven cellen of vraag ik nu iets heel ingewikkelds?

Die plusjes mag je gerust laten vallen. Die hoef je niet in je berekening te zetten.

Als je een filter toepast (ik vermoed een Autofilter) kan je gemiddelde leeftijd van de overgebleven getallen berekenen met de =SUBTOTAAL() functie.

Zie ook het voorbeeld

Bijlagen

Geweldig!

Ontzettend bedankt, hier kan ik helemaal mee vooruit!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan