• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemaakt documentje kopiëren of dupliceren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickDep

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Berichten
8
Ik gebruik Excel 2010. Ik heb een documentje gemaakt met vaste lijnopmaak, kolombreedte, rijhoogte, tekst en tekstopmaak. Het documentje is gemaakt voor A4.
Hetzelfde document wil ik nu dupliceren op hetzelfde werkblad zodat ik exact hetzelfde document bijv. 80 maal krijg.
Via celverwijzingen (linken) zou ik dan telkens de passende naam enz. in de documenten krijgen.
Als ik nu het document plak (met opmaak) dan zijn alle rijhoogtes gewijzigd. Hoe kan ik dit voorkomen?
Dank u
 
selecteer en kopieer alles wat je wilt kopieren, en kies voor "plakken speciaal" hier heb je de keuze wat je wilt plakken. Plak nu eerst de opmaak om de cellen de juiste breedte, hoogt enzo te geven, plak daarna pas de inhoud, op de gewone manier.
 
Mag ik kort vragen naar de doelstelling? Als het bedoelt is voor het creeren van standaard brieven e.d. kun je ook kijken naar de mailmerge optie die office standaard bied. Je kunt dan een standaard opmaak koppelen aan een tabel en de tekst uit die tabel invoegen op gekozen plaatsen in het document.
 
Mag ik kort vragen naar de doelstelling? Als het bedoelt is voor het creeren van standaard brieven e.d. kun je ook kijken naar de mailmerge optie die office standaard bied. Je kunt dan een standaard opmaak koppelen aan een tabel en de tekst uit die tabel invoegen op gekozen plaatsen in het document.

Het is een standaard rapportje waarin je per persoon een score en een commentaar moet kunnen ingeven. Alle persoonlijke gegevens van de persoon staan op een tweede werkblad. Via koppelen van de cellen zou ik alles willen overbrengen naar het eerste werkblad met het rapport.
 
selecteer en kopieer alles wat je wilt kopieren, en kies voor "plakken speciaal" hier heb je de keuze wat je wilt plakken. Plak nu eerst de opmaak om de cellen de juiste breedte, hoogt enzo te geven, plak daarna pas de inhoud, op de gewone manier.

Als ik via 'plakken speciaal' eerst de 'opmaak' plak, dan is de hoogte van mijn rijen verdwenen.
Moest ik een systeem vinden om die rijhoogte te vergrendelen zou het probleem opgelost zijn.
Zou het kunnen dat dit een probleem is inherent aan Excel 2010. Ik dacht dat ik met vorge versies dit probleemloos kon uitvoeren.
 
Als de informatie zo beschikbaar is in een tabel (bijvoorbeeld):

Naam, voornaam, opmerking, score

kun je via een mailmerge dit automatisch in laten vullen in een word template die, als je ze afdrukt, dan alle items in de tabel een voor een op de juiste positie plaatst. Dan kun je 1 template gecombineerd met een tabel met 80 items ineens afdrukken.
 
Als de informatie zo beschikbaar is in een tabel (bijvoorbeeld):

Naam, voornaam, opmerking, score

kun je via een mailmerge dit automatisch in laten vullen in een word template die, als je ze afdrukt, dan alle items in de tabel een voor een op de juiste positie plaatst. Dan kun je 1 template gecombineerd met een tabel met 80 items ineens afdrukken.

Waar kan ik basisinformatie daarover vinden, ik zou dit alvast willen uittesten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan