Gemachtigden in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

finley

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Op mijn werk gebruiken we Outlook 2003 uiteraard op het XP-netwerk. Ik krijg steeds meer berichten dat mensen in mijn agenda kunnen kijken terwijl ik ze niet heb gemachtigd. Het venster "extra\ opties\gemachtigden" is helemaal leeg. Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Dankjewel alvast. Finley

Hoi,

Mogelijk draait er ook een Exchange-server. Hierin kan ook het e.e.a. geregeld worden aan machtigingen.
Daarvoor moet bij jullie systeembeheerder zijn.

Hoi, ik heb dit nagevraagd maar systeembeheer doet niets met autorisatie ivm privacy. Men vertelde dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben. Ook om die reden wordt deze functie niet ondersteund dus ben ik geen stap verder.

Hoi,

Wat zie je als:

- je rechtsklikt op de agenda in de mappelijst
- in het snelmenu onderaan klikt op 'Eigenschappen'
- tabblad 'Beheer'

Ik heb een screenprint bijgesloten. Heb je daar iets aan?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ok hier is dus ook niks 'mis' mee.

Doe eens het volgende:

Open Outlook
Menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer

Welk pad en bestandsnaam staan daar aangegeven?

Werken jullie trouwens met een mailserver, zoals MsExchange, of betreft het allemaal individuele Outlookversies, waar de mail dus niet centraal wordt afgehandeld

Laatst bewerkt:
Daar staat alleen het pad in van de archiefmappen: c:\documents and settings\verha064\local settings\application data\microsoft\outlook\archive.pst
We werken met een mailserver. Alles wordt gesynchroniseerd wanneer we inloggen op het bedrijfsnetwerk.

Hoi,

Naar aanleiding van wat je tot nu toe hebt aangegeven, kan die inzage bijna niet door jou zijn bewerkstelligd.
Dit betekent, dat ik tóch het vermoeden heb dat de door systeembeheerder aangegeven privacybescherming niet écht nauwkeurig wordt toegepast.

Je zou eens kunnen controleren of de agenda van een aantal andere medewerkers ook toegankelijk zijn, zonder dat daartoe machtiging is gegeven.

Ik heb diverse collega's geprobeerd. Heel apart, ik kan het in drie categorien verdelen:
  1. Kan de map niet weergeven, Kan de agenda niet vinden
  2. Krijg de agenda te zien maar deze is leeg, terwijl ik zeker weet dat hij barstens vol moet staan
  3. Krijg de agenda volledig te zien terwijl ik weet dat ik niet geautoriseerd ben.

Ik heb diverse collega's geprobeerd. Heel apart, ik kan het in drie categorien verdelen:
  1. Kan de map niet weergeven, Kan de agenda niet vinden
  2. Krijg de agenda te zien maar deze is leeg, terwijl ik zeker weet dat hij barstens vol moet staan
  3. Krijg de agenda volledig te zien terwijl ik weet dat ik niet geautoriseerd ben.

Juist, dus met name die laatste, daar gaat het om :shocked:. Hoe kan het dat jij een agenda kan inzien van iemand waartoe je niet gemachtigd bent. Hetzelfde dus als met jou agenda ..... da's niet echt 'privacygevoelig' .....

De eerste is correct 'Kan de map niet weergeven, Kan de agenda niet vinden'
De tweede klopt ook niet ...

Ik zou in jou situatie met degenen van wie de agenda ter inzage is bij anderen, terwijl daarvoor geen machtiging is afgegeven, toch maar eens opnieuw aankloppen bij je beheerder.

Ga ik doen. Bedankt voor je hulp. Ik heb nu 'munitie' om de boel aan te zwengelen. Bedankt nogmaals! Gr. Finley:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan