Gemeente opzoeken in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fii

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Berichten
29
Hey,

Het is de bedoeling dat als ik een postcode intik hij in de volgende kolom aangeef welke gemeente of gemeentes er bij horen .

Het is mij al gelukt met wizard opzoeken, maar de lijst is te lang blijkbaar ..

Hoe kan ik dit oplossen ?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AQXCMNLP7OIK.accdb
 
Laatst bewerkt:
Je kunt een bepaalde hoeveeldheid informatie koppelen aan een keuzelijst, en (zeker Nederlandse) postcodes kunnen een behoorlijk lange lijst zijn. Wat je dan zou kunnen doen, is het intikken van de postcode verplaatsen naar een tekstvak, die vervolgens gebruikt wordt om de keuzelijst te filteren. Op die manier kun je de lengte van de keuzelijst beter in de hand houden.
 
En hoe doe ik dat juist?


Je kunt een bepaalde hoeveeldheid informatie koppelen aan een keuzelijst, en (zeker Nederlandse) postcodes kunnen een behoorlijk lange lijst zijn. Wat je dan zou kunnen doen, is het intikken van de postcode verplaatsen naar een tekstvak, die vervolgens gebruikt wordt om de keuzelijst te filteren. Op die manier kun je de lengte van de keuzelijst beter in de hand houden.
 
Bijvoorbeeld zo:

Code:
Private Sub fltrPostcode_Change()
    If Not IsNumeric(Me.fltrPostcode.Text) Then
        If Len(Me.fltrPostcode.Text) > 0 Then Me.fltrPostcode.Text = Left(Me.fltrPostcode.Text, Len(Me.fltrPostcode.Text) - 1)
    Else
        strSQL = "SELECT Postcode, Van, Tem, Soort, StraatID FROM Postcodes " _
            & "WHERE Postcode Like '" & Me.fltrPostcode.Text & "*'" _
            & "ORDER BY Postcode, Soort, Van"
        Me.cboPostcode.RowSource = strSQL
        Me.cboPostcode.Requery
    End If
End Sub

Ik gebruik een voorbeeld waarbij je doorgaans eerst een plaats kiest, dan een straat en uiteindelijk de postcode. Deze code filtert rechtstreeks op de postcodetabel op basis van een tekstvak. Hierbij kun je alleen cijfers invoeren; de rest wordt eruit gefilterd.

P.S. Je hoeft berichten waar je op reageert niet te quooten; ze staan er voor iedereen goed leesbaar boven namelijk :D
 
Snap het niet zo goed .. Heb daar nog noois mee gewerkt, zou je het eventueel kunnen aantonen in mijn bestandje ?
 
Dat wordt dan vanavond. Ik heb thuis 2010, niet op het werk.
 
Ik zie niet wat je aan het doen bent; ik zie nog wel een tabel met plaatsnamen en postcodes, maar ik zie geen formulier, laat staan een keuzelijst en een tekstvak. Wat wil je precies?
 
Dat als je een postcode invoert dat er bij een gemeente een keuzelijst opent met daarin de bijhorende gemeentes ..
 
Dat heb je hierboven al gezegd, dus dat helpt verder niks. Afhankelijke keuzelijsten maak je op een formulier, niet in een tabel. Zonder formulier kunnen we dus niks.
 
ohhh .. ik haat acces :) .. zou ik hetzelfde kunnen in excel? Kan ik daar invoermaskers invoeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan