• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddeld tarief berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Goedemiddag!

M.b.t. het bijgevoegde bestand heb ik de volgende vraag:

In het werkblad ANALYSE ben ik in kolom C op zoek naar een formule die voor mij het gemiddelde tarief berekent. Hierbij wil ik graag dat hij in C5 het gemiddelde tarief van Dirk en in C6 van Jan berekent, maar dat hij wel rekening houdt met de waarde in B1 van werkblad ANALYSE; hij moet in dit geval voor beide mannen het gemiddelde tarief tot en met week 3 berekenen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Vriendelijke groet

Bijlagen

Geeft dit de gewenste resultaten?
Code:
C5: =GEMIDDELDEN.ALS(DATA!$F$2:$F$13;DATA!$B$2:$B$13;B5;DATA!$C$2:$C$13;"<="&$B$1)

AlexCEL, ik was toch even te snel. Jouw formule houdt geen rekening met het gewogen gemiddelde. Als er meer of minder uren worden gemaakt, dan moet hij daar in de tariefberekening in kolom C van werkblad ANALYSE rekening mee houden. Ik heb nu de cijfers aangepast.

Weet jij een formule die rekening houdt met het gewogen gemiddelde en met het punt dat je puur het tarief (gewogen gem.) tot en met de week in cel B1?

Vriendelijke groet

Bijlagen

Het totaal delen door de uren

Code:
=SOMMEN.ALS(DATA!$E$2:$E$13;DATA!$B$2:$B$13;B5;DATA!$C$2:$C$13;"<="&$B$1)/SOMMEN.ALS(DATA!$D$2:$D$13;DATA!$B$2:$B$13;B5;DATA!$C$2:$C$13;"<="&$B$1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan