• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde.als formule door trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefry1987

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2017
Goedenavond,

Ik zit met het volgende. In bijgevoegd bestand heb ik een gemiddelde.als formule met een verwijzing naar een ander tabblad. Het tabblad is week 40. Nu wil ik dit doortrekken over week 41, 42, 43 etc, maar hij wijzigt het tabblad niet naar 41. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb.

Ik hoor het graag.

Bijlagen

Ik kan geen GEMIDDELDE.ALS ontdekken in het bijgevoegde bestand.

Oh sorry, in 1 van de andere bestanden had ik het eerste tabblad al een naam gegeven. Het gaat om het eerste tabblad, daarin wil ik de gemiddelde performances van de gebruikers van iedere week hebben. Iedere week draai ik dan een performance lijst die ik in de tabbladen week 40, 41, 42 etc plak. Op het eerste tabblad komt dan een compleet overzicht van de performances. De formules heb ik dan ook op het eerste tabblad in de kolommen van de weken staan. Deze wilde ik doortrekken, van week 41 t/m 44 en verder, maar dat gaat dus niet.

Is er iemand die daar een oplossing voor heeft?

Open je voorbeeld uit post #1 eens en geef ons dan eens EXACT de naam van het tabblad en de cellen waarin formules staan.... ik kan er GEEN ENKELE ontdekken in je voorbeeld.

Goedemiddag,

Ik zie inmiddels waar het fout is gegaan. Ik had het verkeerde bestand geupload. Dit was nog de verouderde versie. In het bestand dat ik nu in de bijlage heb is alles up to date.

In het bestand op het tabblad 'Voorblad" heb ik dus de formules die ik graag zonder al te veel handelingen wil doortrekken. In Cel C2 t/m C39 heb ik de gemiddelde als formules geplaatst voor alle gebruikers voor week 40. Zie: =GEMIDDELDE.ALS('Week 40'!$A$1:$A$208;"AANTOSIAK";'Week 40'!$C$1:$C$208). Nu wil ik het zo krijgen dat wanneer ik de formule doorsleep over week 41, 42 etc. de formule dan =GEMIDDELDE.ALS('Week 41'!$A$1:$A$208;"AANTOSIAK";'Week 41'!$C$1:$C$208) zou worden, maar dat is dus niet het geval.

Kennen jullie een formule met dezelfde uitkomst, die je wel gewoon gemakkelijk kan doorslepen, zonder dat het je veel werk kost?

In de tabbladen week 40, week 41, week 42 dump ik dan wekelijks de data vanuit een ander systeem in de tabbladen.

Ik hoop dat mijn vraagstelling nu wel duidelijk is, mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik dat graag.

Bijlagen

Formule voor C2 op tabblad "voorblad"
Code:
=ALS.FOUT(GEMIDDELDE.ALS(INDIRECT("'"&C$1&"'!$A$1:$A$208");$B2;INDIRECT("'"&C$1&"'!$C$1:$C$208"));"")

Tot slot nog een laatste vraag. In bijgevoegde bijlage zou ik graag nog een formule willen hebben in de cellen D2 t/m D39 die uit rekent hoe vaak een gebruiker voorkomt over alle tabbladen met uitzondering van het voorblad.

Bijlagen

Probeer deze eens in B2:
Code:
=SOMPRODUCT(AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&Tabel2[[#Kopteksten];[Week 40]:[Week 43]]&"'!$A$2:$A$156");[@[Gebruiker:]]))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan