• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde berekenen in projectplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrystals

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Goedemorgen pro's!

De afgelopen twee weken heb ik al aardig wat uurtje zitten in een projectplanning welke ik aan het maken ben voor het bedrijf waar ik werk.
In de bijlage heb ik een onderdeel hiervan toegevoegd. In dit onderdeel is te zien hoeveel aantallen per project moeten worden gerealiseerd in een bepaalde tijd.
Waar ik tegenaan loop is het volgende:
Op dit tabblad wordt aan de hand van formules berekend hoeveel aantallen per week moet worden gerealiseerd om het doel te halen.
Nu zou ik graag het gemiddelde per week voor de resterende weken aangepast zien nadat er een aantal is ingevoerd in een week.

Ik heb er al aardig wat uurtjes inzitten maar krijg dit niet voor elkaar.
Uiteraard sta ik ook open voor kritiek (verbeterpunten) op de formules die er al instaan ;-)

Alvast reuze bedankt!

Bijlagen

Als je nu eens begint om voor een simpel project een kolom exact handmatig in te vullen met wat je verwacht als uitkomst. Dat zou denk ik helpen om meer reacties te krijgen...

Uit een snelle blik op jouw gebruikte formule concludeer ik dat deze vrij complex is opgezet. De 2 SOM functies zijn overbodig bijvoorbeeld. Verder gebruik je de functie WERKDAGEN.INTL. Moet per week ook naar eventuele feestdagen worden gekeken in een week? Of is het gemiddelde nemen voldoende... En heeft een werkweek bij jou 6 dagen?

Bedankt voor je reactie.
Ik heb in de bijlage een nieuw bestandje toegevoegd met in kolom c mijn verwachting.
De gebruikte kleuren zijn overigens om eea duidelijk te maken (dacht ik :))

Wij hebben inderdaad een werkweek van 6 dagen (maandag tot en met zaterdag)
Het mag voor mij zeker minder complex, graag zelfs maar voor alsnog kom ik tot dit.

edit: het zou natuurlijk ook fantastisch zijn als feestdagen meegenomen worden in de planning.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan