• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddelde berekenen in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsom

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Hallo,

In de bijlage een bestand met daarin een tabel. In deze tabel ben ik op zoek naar een formule die het gemiddelde berekend op basis van datum/vestiging/handeling/aantal.

Ik wil dit graag bereiken zodat ik zoals op blad 2 te zien is met een draaigrafiek ook het gemiddelde kan laten zien.
Ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.

Groet Ronsom

Bijlagen

Met een draaitabel kan je gemiddelden berekenen zoals je wenst. Misschien wat info opzoeken op het internet overvdeze tool.

Hallo Tkint,

Bedankt voor je reactie, gemiddeldes in een draaitabel via de standaard weg zijn geen probleem, het maken van functies in een draaitabel is ook echt geen probleem.
Maar hoe ik dit moet doen weet ik echt niet. Misschien kan je me een duwtje de goede richting in geven.

Beste,

Ik heb momenteel geen PC ter beschikking. Wil je manueel de gewenste samenvatting maken en gemiddelden berekenen zodat ik de draaitabel kan vergelijken met jouw gewenst resultaat. Ik heb geen ervaring met draaigrafieken.

hallo,

dat heb ik volgens mij al gedaan in het voorbeeld bestand.

Hoe kan je nu een gemiddelde maken als je maar 1 datum 1 vestiging 1 periode en maar 1 aantal hebt?

Hallo,

Ik heb het bestand aangepast en er staan nu 2 data en 2 vestigingen in.
Het aantal is verdeeld in 3 handelingen, hier kan in mijn ogen wel een gemiddelde van gemaakt worden?
Ik hoop dat je er iets mee kan.

Nu met bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo JKP,

Bedankt voor je reactie, ik begrijp wat je bedoeld.

Waar het mij omgaat is de rode cellen in de draaitabel, deze gemiddeldes wil ik in de draaigrafiek verwerkt zien. Op deze manier kan ik aantallen t.o.v. gemiddelde van alle afdelingen visueel maken.

Maar ik weet echt niet hoe ik dat moet doen.

Bijlagen

Hallo VenA,

Dit is wat ik bedoelde, hartelijk bedankt, ik ga er even mee aan de slag.

Hallo,

De functie is prima, alleen mijn originele bestand is te groot om met deze formule te werken:(

Uit hoeveel rijnen en kolommen bestaat het bestand? Is het nodig om alle data vanaf 2014 ter beschikking te hebben voor de grafieken? Moeten de gemiddelden per jaar bepaald worden? Werk je via een netwerkomgeving bv Citrix of lokaal? Is VBA een mogelijkheid om de grote tabel te comprimeren tot een tabel met alleen de gegevens die essentieel zijn voor de grafiek? Zo ja, dan zal je een bestand moeten plaatsen met veel meer variatie in de gegevens.

VenA,

Mijn bestand heeft 12000 rijen en 13 kolommen.

Is dit te heftig met deze formule?

Kan het resultaat van de formule ook via VBA bereikt worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan