• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde berekenen op 2 voorwaarden. Hoe doe ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mondriaan2018

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2018
Goedendag,

Ik wil graag dat in een cel (gemiddelde) het gemiddelde wordt berekende a.d.h.v. twee verschillende gegevens uit 2 kolommen.

Er zijn verschillende genummerde leerlijnen (1.2, 1.3 etc) en aantal weken hoe lang leerlingen op school zijn.
Bij weken hebben 10,20,30,40

Hoort hier een gemiddelden.als formule bij? Hoe doe ik dit dan? Er is een voorbeeld document toegevoegd.
Het gaat om de cellen gemiddeld bij de leerlijnen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bijlagen

dat is een druk stukje werkblad, waarom is dit op deze manier ingericht?

om de handelingen zo efficient mogelijk in te richten zou ik persoonlijk de layout wat veranderen zie blad 2.

maar dan nu de vraag, waar moet een gemiddelde vandaan komen er is op het eerste oog geen data beschikbaar waar een gemiddelde vandaan kan komen.
zou je het voorbeeld kunnen completeren met waar het gemiddelde vandaan moet komen (van welke data)

Bekijk bijlage voorbeeld (3).xlsx

Laatst bewerkt:
Wow wat een verschil dankjewel,

onderaan heb ik gegevens ingevuld voor de leerlijn 2.3 en dan van 10, 20,30 en 40 weken Het resultaat staat erachter. Hiervan wil het gemiddelde van een leerlijn 2.3 en dan 10 weken bijvoorbeeld. Dat gemiddelde is dan bovenaan te zien. Bij resultaat zou het mooi zijn als het rood, oranje of groen kleurt bij het behalven van het doel maar dat is de volgende vraag.

Kun je er wat meer mee?

van wat wil je het gemiddelde hebben.

je kan moeilijk het gemiddelde van een leerlijn en een maand maken net zo al van appels en peren.

kijk dat scheelt en nu is de layout ook handig.
formule wordt dan:

Code:
=GEMIDDELDEN.ALS(Blad1!$G:$G;Blad1!$D:$D;Blad2!$A14;Blad1!$E:$E;Blad2!$B14)

en deze kan je nu doorvoeren zonder de moeite die je zou hebben in blad 1

Bekijk bijlage voorbeeld (3) (1).xlsx

:thumb:
als de vraag is opgelost dan ook graag even de vraag op opgelost zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan