• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde berekenen van variabel aantal lettercodes die een waarde voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koerty

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
Wie kan me op weg helpen om op de plaats van GEM zie bijlage het gemiddelde op 100 te laten berekenen van de waarde die achter de lettercode schuilt.
Rekening houdend met het feit dat nooit alle vakjes naast of boven GEM ingevuld zullen zijn.

Kurt

Bijlagen

Om geen ingewikkelde lange formules te gebruiken is het eenvoudiger om een hulp tabel te maken.

Bijlagen

zie bijlage.
Let erop dat de formules worden ingevoerd met Ctrl-Shift-Enter.

snel kopiëren van formules

Als verder bouw op het voorstel van popi waar ik het meest aan heb
vraag ik me af hoe ik in het toegevoegde document zo vlot en snel mogelijk de formules 16 keer kan kopiëren
en eventueel tegelijk verborgen kan houden

Hoe bedoel je dat 16 keer kopiëren?
Heb je het nu over tabbladen kolommen rijen cellen?

Als je in de eerste tabel maar alles goed zet dan kun je alles heel eenvoudig kopiëren.
Met alles goed zet bedoel ik op de juiste plaatsen de $-tekens.
Daarna kun je kolom S tm Z verbergen

Ik heb week 1 aangepast voor de eerste 3 vakken.
Voor de volgende vakken rij 11 tm 17 kopiëren.
Daarna kun je tabblad 'week 1' kopiëren en 'week 2' van maken.

Bijlagen

sommige gekopieerde lege cellen blijven leeg andere worden 0

Hoi Popipipo, en anderen

Een kleine vraag in bijgevoegd document blijven sommige gekopieerde lege cellen blijven leeg andere worden 0

zie week 3 c13 is leeg omdat op week1 c13 leeg is, maar b14 is een 0 geworden ondanks het feit dat b14 in week 2 ook leeg is

de simpele kopie formule is bij beiden gelijk, waar moet ik het probleem zoeken ??

Bijlagen

Week1!C13 bevat een spatie en is dus niet leeg.

Hoe krijg je dat te zien ik mis het "alles zichtbaar" symbooltje van in word

En hoe krijg ik die spatie weg

Wat denk je ervan om de 'delete' knop gebruiken om de spatie weg te krijgen?

Bij mij werkt het wel om eerst in tabblad 'week1' cel C13 te gaan staan en dan de delete knop van je toetsenbord gebruiken.

JA, waarom zou dit niet zo zijn ????

Maar in Week2!C13 heb je een verwijzing staan naar: =Week1!C13
Als ik dan delete ben ik de formule kwijt.

wat denk je zelf wat er zal gebeuren bij het deleten van die cel

Ik denk dat we al de hele tijd naast elkaar communiceren

wat ik in week 1 invoerde in cel c13 niets dus wordt met de formule =Week1!C13 in week 2 mooi als leeg gekopieerd

wat ik in week 2 invoerde in cel b14 ook niets wordt met de formule =Week2!B14 in week 3 als NUL weergegeven

ik heb cel B14 in week2 gedeleted, ook met backscape leeg gemaakt, en rechts klikken "inhoud wissen" resultaat is en blijft een NUL

Hoe los ik dit verschil tussen c13 en b14 op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan