Ik bereken in Excel zelf mijn verloning om zo mogelijke fouten van het bedrijf te zien. Op een feestdag moet ik niet gaan werken, maar deze wordt wel uitbetaald. De ploegenpremie is wel anders: dit is het gemiddelde van de 4 voorgaande afgesloten weken. Ook: als ik nog geen 4 volle weken heb gewerkt, moet hij enkel het gemiddelde nemen van de afgesloten gewerkte weken. Volgens mij moet ik SOMPRODUCT gebruiken omdat ik mijn bereik neem adhv mijn datumkolom die het optelbereik van mijn ploegenpremie bepaald (?).
Bijgevoegd is een aangepast, met fictieve waarden, spreadsheet.
Op de eerste feestdag (1/05/2013) zou de ploegenpremie € 0.255 moeten zijn (E5:E14).
Tweede feestdag (9/05/2013) zou de ploegenpremie € 0.307 moeten zijn (E5:E19).
De bereiken van deze 2 feestdagen beginnen toevallig beide op E5 aangezien ik nog maar een dikke maand werk.
Op basis van 20 dagen werken gaat niet omdat het achteraf ook toegepast moet worden op een verschillend aantal dagen.
Heeft iemand een idee wat ik als kolomformule kan gebruiken? In deze kolom zou deze formule op de plaats van "..." moeten komen.
Hopelijk is alles duidelijk!
Alvast bedankt voor de moeite!
Bekijk bijlage HelpMij v5.xlsx
Bijgevoegd is een aangepast, met fictieve waarden, spreadsheet.
Op de eerste feestdag (1/05/2013) zou de ploegenpremie € 0.255 moeten zijn (E5:E14).
Tweede feestdag (9/05/2013) zou de ploegenpremie € 0.307 moeten zijn (E5:E19).
De bereiken van deze 2 feestdagen beginnen toevallig beide op E5 aangezien ik nog maar een dikke maand werk.
Op basis van 20 dagen werken gaat niet omdat het achteraf ook toegepast moet worden op een verschillend aantal dagen.
Heeft iemand een idee wat ik als kolomformule kan gebruiken? In deze kolom zou deze formule op de plaats van "..." moeten komen.
Hopelijk is alles duidelijk!

Alvast bedankt voor de moeite!
Bekijk bijlage HelpMij v5.xlsx
Laatst bewerkt: