• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddelde in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Berichten
630
Bijgaand heb ik een export van onze lijndienst van onze transportcentrale.
Naast deze export staat een draaitabel waarin de totale aantallen van lijnen in een bepaalde periode per weekdag per uur zijn weergegeven.

Hoe kan ik een draaitabel maken waarin ik het gemiddelde aantal lijnen per weekdag per uur weer wil geven?Bekijk bijlage lijndienst.xlsx
 
als je op het veld klik van totaal, dan kan je kiezen voor fieldsettings (sorry werk met Engelse versie).
En daar kan je kiezen voor wat je wil laten zien: sum-count-average-Max- .......
 
als je op het veld klik van totaal, dan kan je kiezen voor fieldsettings (sorry werk met Engelse versie).
En daar kan je kiezen voor wat je wil laten zien: sum-count-average-Max- .......

Nope want dan krijg je het gemiddelde te zien van de waardes en niet het gemiddeld aantal waardes...probeer maar
 
nog een gokje.............
 

Bijlagen

  • LijnDienst(pcb).xls
    64,5 KB · Weergaven: 32
nog een gokje.............

Thanks, nu heb ik een tabel waar woensdag tussen 0900 en 1000 uur 22 lijndiensten worden gereden, echter wil ik het gemiddelde zien. Hoeveel lijndiensten ik dus gemiddeld op die woensdag heb. Want mijn totale databereik betreft nu 5 woensdagen, maar ik wil dus een gemiddelde hiervan zien. Delen door 5 is geen optie want het bereik moet ik kunnen vergroten. Kan je me daar nog mee helpen?
 
Laatst bewerkt:
Langzaam, maar zeker komen we tot de oplossing.........
 

Bijlagen

  • LijnDienst(pcb)2.xls
    84,5 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan