gemiddelde in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Hallo,
Ik heb een kolom waar een reeks getallen in staat. Bv: 15-24-36-52-60.
Hiervan wil ik in de kolom ernaast een gemiddelde berekenen. Wie weet hoe dit kan?

Ga naar Query en kies de tabel en veld met de cijfers. Klik op volgende (in de wizard) en kies totalen, daar kan je dan kiezen voor gemiddelde.

ja inderdaad, dat zie ik. Maar hoe krijg ik nu de juiste formule zodat de gegevens uit de goede kolom berekend worden. Nu krijg ik nergens een berekening van.

Even volgen: open de query in ontwerpweergave, zoek de bewuste kolom; klil eerst op het symbool autosom, er verschijnt een extra veld 'totaal'. Klik in dat veld en de bewuste kolom en je kan kiezen uit een vervolgkeuzelijst, kies daag 'gem' of de engelse equivalent voor de Engelse versie. De kolom wordt nu gesorteerd op gemiddelde.

volgens mij heb ik het niet helemaal goed uitgelegd.
Het gaat er dus om het volgende:
ik heb 2 kolommen, kolom A en kolom B.
In kolom A staan gegevens, zoals 12-23-36-42 en dit zo verder voor ieder record.
Nu wil ik in kolom B een berekening hebben van de gemiddelden van kolom A.
Dus nu staat er nog niks in kolom B, kan er dus ook niet op sorteren.
Daarom denk ik dat ik een expressie moet maken of iets dergelijks, maar ik kom niet helemaal uit de exacte formule.

Heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd?

in welk veld van kolom B moet dat gemiddelde dan komen, of hoe bedoel je ??

sorry, niks snappie.
In welk veld van kolom B wil je het gemiddelde van (de ganse) kolom A, of hoe ? Je kan in elk veld van kolom B het gemiddelde van de ganse kolom A berekenen !?
Snappie ??

Nee, ik wil in kolom B het gemiddelde van elk record it kolom A.
Dus:

kolom A kolom B
record 1: 24-26-30-19 het gem.van 24-26-30-19
record 2: 16-20-34 het gem.van 16-20-34
record 3: 14-20-50-46 het gem.van 14-20-50-46

Nu dan misschien?

Ik had een paar dagen geleden reeds geantwoord, maar blijkbaar is er iets mis gegaan met het berichtje. Dan maar eens opnieuw
Je bedoelt dus dat in 1 record meerdere getallen staan ? Als dat zo is zal het niet lukken denk ik, omdat functies alleen berekeningen over verschillende records doen. Binnen 1 record (= 1 vakje in een tabel) rekenen is volgens mij niet mogelijk (omdat access dat dan als 1 gegeven beschouwt) !?

Ja inderdaad, dat bedoelde ik dus.
Ik had ook al wel het vermoeden dat het niet mogelijk was. Helaas...
Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan