• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddelde met uitsluiting getal 0, #deel/0! onzichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
ik heb de formule staan =GEMIDDELDE.ALS(A1:H1;">0"). voor zover er getallen in het bereik staan is dit geen probleem. Echter in de rijen waar nog geen getallen in voorkomen is de uitkomst steeds #DEEL/!. Deze foutmelding wil ik graag onzichtbaar maken. Het resultaat van de formule in die cel wordt opnieuw gebruikt in en andere berekening. voorbeeld hieronder

Bijlagen

zo?

PHP:
=ALS.FOUT(GEMIDDELDE.ALS(A10:H10;">0");"")

of:

PHP:
=ALS.FOUT(GEMIDDELDE.ALS(A10:H10;">0");0)

Of:
Code:
=ALS(AANTAL(A10:H19)>0;GEMIDDELDE(A10:H19);"")

Laatst bewerkt:
Dan neem je ook de nullen mee in het bereik Ad. Zal Gemiddelde.ALS bedoelen denk ik.

prachtig! simpel maar je moet het wel weten! Hartelijk dank!

Heb de oplossing van SjonR genomen.

Is dus opgelost.

Laatst bewerkt:
Echter in de rijen waar nog geen getallen in voorkomen is de uitkomst steeds #DEEL/!. Deze foutmelding wil ik graag onzichtbaar maken.
Ik ging er dus vanuit dat er getallen ingevoerd worden, dus als je een nul ingeeft moet die toch meetellen in de gemiddelden, of zie ik dit verkeerd?
Echter ook een berekening kan als resultaat nul hebben, en dan telt die toch ook mee?

Er staat nergens een 0 in het voorbeeld en ook geen getallen die kleiner zijn dan 0. En dan volstaat dit:

PHP:
=IF(COUNT(A1:H1);AVERAGE(A1:H1);0)

of
PHP:
=IFERROR(AVERAGE(A1:H1);0)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan