• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde spaarsaldo berekenen voor telkens volgende maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielleke

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Beste forumleden,:D

Graag jullie hulp.

Een tijdje terug heb ik een spaarsaldo berekening proberen te maken maar zou toch niet weten via welke manier er een oplossing voor is.
Daarmee deze vraag:

In mijn voorbeeld zou ik graag een gemiddelde berekenen voor een spaardoel dat ik op het einde van het jaar wil bereiken. Vb: 10.000,00 Euro. In het eerste half jaar is er vb al 5.000,00 Euro bij elkaar gespaard. Nu zou ik graag telkens dat ik een bedrag bijspaar in de volgende maanden een gemiddelde kan zien dat nog nodig is de volgende maanden voor mijn doel te bereiken.

Als ik dus even snel reken 10.000 Euro - 5.000 Euro en nog 6 maand te gaan van dit jaar is een gemiddelde van 833,33 Euro per maand. Maar als ik in juni meer spaar als dat zou dit moeten wijzigen voor de volgende maanden.:o

Bij vragen hoor ik het wel.
Bedankt leden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Wigi,

Dat ziet er best oke uit.:D

Kan je soms war meer vertellen over de formule? In het kader van de opleiding.:p

Code:
=ALS(B6=0;($B$2-SOM($B$6:$B$11))/AANTAL.ALS($B$6:$B$11;0);B6)

Bedankt.

Beste Wigi,

Sorry daar heb je gelijk in.:confused::o

Ik ga het bestand mooi afwerken voor een volledig jaar en misschien met wat voorwaardelijke opmaak pas de gegevens laten zien als het nodig is.

Van harte bedankt!!:thumb:

Beste Wigi,

Heb een probleem gevonden.:o
Heb mijn voorbeeld uitgebreid voor een volledig jaar.

Maar als je in januari 0 Euro spaard is het gemiddelde niet meer juist?
Merkt u het ook op?

Bedankt.

Bijlagen

Dan kan je bvb. maanden waarin je 0 spaart, aanmerken met een 0.

En nog niet ingevulde maanden blijven leeg.

Met de AANTAL.LEGE.CELLEN functie kan je dan tellen hoeveel cellen (maanden) leeg zijn.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan