• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde uitrekenen (met een etra probleempje of 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltjes

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
:confused:Beste allemaal,

Ik moet in excel een gemiddelde laten uitrekenen maar in principe heb ik 3 rijen waarin getallen moeten komen te staan. Nu is het alleen zo dat er niet altijd een getal kan/zal worden ingevuld in alle rijen. Excel moet dus het gemidddelde gaan berekenen maar tegelijkertijd rekening mee houden dat het niet altijd drie rijen zijn waarvoor het gemiddelde berekend moet worden.

Dan nog een extra probleem; kolom B moet vermenigvuldigd worden met 2000, kolom C met 4000 en kolom D met 8000. Het liefste heb ik dit alles + de berekening van het gemiddelde in 1 formule staan. :shocked:

Bijgevoegd is een file van hoe het eruit zou moet komen zien. Zelf ben ik al bezig geweest met het proberen te maken van een soort database (misschien dat dit de oplossing was) maar daar kom ik niet uit.

Groetjes,

Simone

Bijlagen

Zoiets

Code:
=GEMIDDELDE((B5*2000);(C5*4000);(D5*8000))

Joske

{=SUM((B5*2000);(C5*4000);(D5*8000))/COUNTIF(B5:"D5;">0")} (alleen dan zonder het "voor de D in het stukje van Countif

Dat is hem. Kwam hem ineens tegen bij het forum! Dank je wel in elk geval! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan