• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddelde uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo, na diverse formules van dit forum te gebruiken lukt het niet.

Deze formule genereert voortdurend een fout melding en ik weet niet waar het aan ligt.

=GEMIDDELDE(ALS(B3:BB3<>0; B3:BB3;"")) Hij geeft als melding dat die 0 niet goed zou zijn.
Maar hij moet juist de lege cellen waar een o in staat niet meetellen.
Gr Bas

Probeer deze eens.

Code:
=GEMIDDELDE(ALS(B3:BB3>=0; B3:BB3;""))

Bascas,

Dit is een matrixformule, afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter. (en hij werkt, uitgeprobeerd)

Succes,

Heren, beide krijg ik niet voorelkaar. Het ligt wellicht aan de sheet. Bijdeze erbij.

Gr Bas

Bijlagen

Hier is je file met werkende formule terug.

Ps ik heb mijn fout in de file, door trucker10 opgemekt gecorigeerd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ Wim , staan je celverwijzingen goed ? B2:BB2 voor rij 3 ;) de formule kan toch zonder { }

Bijlagen

trucker10,

Je heb gelijk Trucker10, ik heb de formule een regel te laag gezet maar dat is makkelijk te verhelpen.
Het was door Thankyou aan gegeven dat het een matrixformule is, vandaar.

Ik heb in mijn vorige post de file vernieuwd.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp er niets van, als ik jullie formule kopieer of zelfs overtyp, dan blijft excel over een fout zeuren. Kan het liggen aan mijn versie. Ik werk met excel 2003.

Groet Bas

De matrix formule { ........... } moet je afsluiten door , de cel te selecteren of beter nog klik in de formulebalk en druk dan de toets Ctrl Shift Enter in ( druk Ctrl hou deze vast druk op de pijl onhoog Shift hou deze ook vast en druk op Enter ) dan komen de accolades rond de formule te staan . het is geen probleem in excel 2003 zonet getest zie jpg

Bijlagen

• bascas2003.jpg
    bascas2003.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 44
=GEMIDDELDE(ALS(B3:BB3<>0; B3:BB3;"")) is een matrixformule, anders krijg je met deze formule een foutief gemiddelde - hij telt dan de 0 waarden mee (als hij werkt). De "" is niet perse nodig.

Ook wordt in cel BC25 de 0% waarden meegeteld, pak je het gemiddelde van alles meer dan 0% is dit 4,49% in plaats de 1,43% die er nu staat ( en de formule die er nu staat telt maar tot en met week 44. Hier kan je eventueel deze voor gebruiken - wederom Matrixformule (CTRL+SHIFT+ENTER bij afsluiten van de formule i.p.v. enter)

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan