• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde voor ieder uniek ID obv twee kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelrookie2016

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2016
Bekijk bijlage voorbeeld_gemiddelde.xlsx

Ik ben op zoek naar hulp bij waarschijnlijk het gebruik van de sumif functie om het gemiddelde te berekenen van twee kolommen met unieke ID's. Voor ieder uniek ID wil ik het gemiddelde berekenen. Hierbij zijn niet alle ID's in beide kolommen aanwezig, indien in één van beide kolommen dan toch een 'gemiddelde', dus dan de waarde die hoort bij dit ID delen door het getal 2.

Wie weet welke formule ik toe zal moeten passen, of functie ik zal moeten gebruiken om dit op te lossen. Zie bijlage voor de inzichtelijkheid.

Zoiets?
Code:
=GEMIDDELDE(SOM.ALS($A$3:$A$11;G3;$B$3:$B$11);SOM.ALS($D$3:$D$11;G3;$E$3:$E$11))

bedankt voor het meedenken, dit geeft nog niet het juiste resultaat helaas. Krijg nog niet de juiste gemiddeldes...:(

Sorry, dat heb je met een rookie als ik natuurlijk :S, zal komen door mijn brieke omzetting naar Engels, nu inderdaad helemaal wat ik zoek, thanks voor de snelle oplossing, top! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan