• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
In excel, heb ik verschillende bladen gemaakt om een voorraad mee bij te houden, alleen zit met een probleem. Het blad is gemaakt bij het spel Megatycoon, wat een spel is waarbij je bedrijven moet maken, producten inkopen en verkopen. Ik heb alles in verschillende werkbladen staan en loopt allemaal perfect. Alleen zit met 1 probleem, namelijk het volgende.

Er worden producten ingekocht en verkocht, de ene ronde is de inkoopprijs duurder, dan de andere ronde. En iedere ronde blijven er wel hoeveelheden producten over.

En nu wil ik de gemiddelde inkoopprijs laten berekenen, maar met daarbij berekend de oude voorraden met de daarbij behorende inkoopprijs, en bij dat gemiddelde ook weer de net nieuw ingekochte voorraad.

Nu is mijn vraag, hoe ik dat gemiddelde kan berekenen??

Doe maar eens eerst een voorbeeldbestandje, dan weten we waarover we spreken ;)

Ah ok, tof om dat even te melden.

Je mag de vraag nog op opgelost zetten aub. Rechts onderaan op de pagina klikken.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan