GeminII heatsink zonder fans

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lechuque

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
25
Mijn broerthe heeft een geminII heatsink op z'n cpu zonder fan, Speedfan geeft aan dat z,n cpu cores (4 cores) varieren van 55 C tot 65 C ongeveer in Idle toestand,dat lijkt mij VEEEEL te hoog.
Nou was mijn vraag of de GeminII met fans uitgerust hoort te worden.

specs.

intel q9450 2.66 Mhz
4x1 gig ddr3 kingston
2x xfx 250 gts 1024 mb
asus striker 2 extreme
cocsmos 1000 s case (standaard koeling)
 
met 2 fans

geminii_c-1.jpg


ik heb zelf quad core die is in idle 50 en in load 62 niks mis mee als je het mij vraagt :thumb:
 
Hij moet er sowieso een fan op zetten. De processor overleeft deze temperaturen wel, maar hij kan absoluut geen uitschieters naar boven krijgen.
Waarom heeft hij ze er vanaf gehaald? Een beetje goede fan van Scythe of Coolermaster maakt zo weinig herrie dat de casefan meer herrie maakt.

Enne, er is opzich NU nog niets aan de hand met de temperaturen, maar je snapt hopelijk zelf ook dat je processor constant naar zijn limiet pushen nooit goed kan zijn.
De thermal design specs zijn niet voor niets een algemene waarde..
 
met 2 fans

ik heb zelf quad core die is in idle 50 en in load 62 niks mis mee als je het mij vraagt :thumb:

Ook aan de hoge kant hoor.. Wel koelpasta aangebracht? Zelfs met de boxed koeler moet dit niet kunnen..
 
Ook aan de hoge kant hoor.. Wel koelpasta aangebracht? Zelfs met de boxed koeler moet dit niet kunnen..

standaard pc, zo uit de winkel

50 graden vind ik nog laag :p mijn laptop zit tegen de 100 aan als hij niks doet..

btw zelfde pc bij broertje ook 50 graden! ook geen problemen, en processor moet dit aankunnen pas bij 120 slaat het normaal gesproken uit

mijn cpu is btw zelfde als die van hem ;) koeler weet ik niet want kast doe ik niet open (garantie 2 jaar) als kapot gaat komen ze hem zo halen en repareren voor niks :p
 
Laatst bewerkt:
De fans werden niet standaard meegeleverd, hij heeft nu 2x 4000 rpm fans besteld.
Ik weet niet van welk merk maar ze zijn kauwgombal groen en vrij aan de prijs.

Het probleem was dat, met gtaIV de pc na een uur spelen een NB overheat error
gaf en dan afsloot.

Ik ben erg geholpen jongens, BEDANKT.
 
standaard pc, zo uit de winkel

50 graden vind ik nog laag :p mijn laptop zit tegen de 100 aan als hij niks doet..

btw zelfde pc bij broertje ook 50 graden! ook geen problemen, en processor moet dit aankunnen pas bij 120 slaat het normaal gesproken uit

mijn cpu is btw zelfde als die van hem ;) koeler weet ik niet want kast doe ik niet open (garantie 2 jaar) als kapot gaat komen ze hem zo halen en repareren voor niks :p

Dan vraag ik me toch echt af waar je het mee meet.. Want een desktop processor die 120 graden kan worden geloof ik niet, bij 90 graden houdt het toch echt wel op..
 
Dan vraag ik me toch echt af waar je het mee meet.. Want een desktop processor die 120 graden kan worden geloof ik niet, bij 90 graden houdt het toch echt wel op..

dat is laptop waarde ;) geen DESKTOP desktop = 90 de max en bij 80 slaat de alles vaak al uit het kan wel boven de 100 maar dat is echt weinig

meten met , speedfan, system information windows, pc wizard, core temp ;)

me desktop wordt niet hoegr dan 62 62 is de max van altijd
 
Kijk, daar hebben we het al. Beetje krom van jou om zijn desktop waardes te vergelijken met jouw laptop temperatuurtjes.. Is ook niet echt een helder advies he, iemand met passieve koeling bij GTA 4 vertellen dat er niets aan de hand is..
 
Kijk, daar hebben we het al. Beetje krom van jou om zijn desktop waardes te vergelijken met jouw laptop temperatuurtjes.. Is ook niet echt een helder advies he, iemand met passieve koeling bij GTA 4 vertellen dat er niets aan de hand is..

nee JIJ haalt ze door elkaar :p

laptop temps 90-120 (load) 70-90 idle
DESKTOP TEMPS 50 - 62 LOAD 40-50 IDLE

koeling slaat pas aan ONDER het gamen zelf

mijn advies is om er 2 op te doen juist :p
 
met 2 fans

geminii_c-1.jpg


ik heb zelf quad core die is in idle 50 en in load 62 niks mis mee als je het mij vraagt :thumb:

Om dit bericht maar even te gebruiken, hier zie ik je duidelijk zeggen dat er niks mis mee is.. En nu beweer je dat ie er 2 fans op moet zetten? ach goed.. mijn glazen bol zal wel kapot zijn ofzo :p
 
Om dit bericht maar even te gebruiken, hier zie ik je duidelijk zeggen dat er niks mis mee is.. En nu beweer je dat ie er 2 fans op moet zetten? ach goed.. mijn glazen bol zal wel kapot zijn ofzo :p

wss wel ja, er is niks mis mee betekent NIET dat geen koelers moet hebben zijn cpu blijft geen 60 graden die schiet omhoog (anders krijgt hij ook geen error :D)

nogmaals : mijn advies(wat opgevolgt is al :p) 2 koelers erop zetten!

sorry voor mijn mischien ietwat kromme zinnen :eek:
 
En dan nu maar een slotje.Topic is uit 2009 en dat is alweer een tijdje geleden.
Gaarne in vervolg naar plaatsingsdatum kijken
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan