...Gen troyan horse.. start nou niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueFox950

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
109
Ik kreeg gister om de 5min een melding van mijn virusscan (Anti-vir) dat er een trojan horse zat in mijn temp folder (windows vista) verdere info liet zien dat die trojan redelijk ongevaarlijk is en niet veel schade aan kan richten.. maar de melding bleef elke 5min terugkomen terwijl ik hem toch liet verwijderen

Ik had dus even wat lopen zoeken op internet.. spywaredocter ofzo zou wel kunnen helpen dus ik had die gedownload.. samen met nog een ander anti-malware programma.. genaamd anti-virus ofzo , maar toen ik beide programmas geinstalleerd had deed mijn internet explorer het ineens niet meer (hoewel ik nog wel op msn zat, dus internetverbinding had ik nog)

Dus ik ging mijn pc opnieuw opstarten, en alles ging normaal.. je kreeg het windows laad scherm.. maar daarna (wanneer je het login-scherm hoort te krijgen) werd het scherm zwart.. en dan weer lichter zwart.. dan weer donkerder zwart en je zag alleen de cursur.. tijdje daarna starte hij opnieuw op.. en zo gaat dat dan steeds door

Iemand enig idee hoe ik dat kan verhelpen (het liefst zonder back-up te gebruike, want dan ben ik echt alles kwijt denk ik)

PC: Acer ..
Besturingssysteem: windows vista
 
Jammer dat je niet exact meer weet welk programma het was, er zijn namelijk soortgelijke programma's die zelf het virus zijn.

Maar kan je nog in veilige modus komen? Zo ja, dan deze stappen uitvoeren: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661

Nee ik heb alles geprobeerd.. veilige modus, modus met netwerkmogelijkehden etc.. bij alles krijg ik precies hetzelfde resultaat'

Is er btw een mogelijkheid (als ik weer vanaf 0 moet beginne) eerst te proberen de volledige C schijf te wissen.. want ik heb namelijk schijf C (de normale) en schijf D (Data).. op D staan alleen maar films en spellen.. en dat zijn vooral de dingen die ik wil behouden
 
Laatst bewerkt:
Je kan bij een schone installatie van windows aangeven dat alleen c: geformateerd moet worden en dat D: moet blijven staan.

Zou je dan wel willen aanraden D: daarna goed te scannen.
 
*Edit* Laat maar zitten, topic kan dicht, probleem is opgelost door opstartherstel ( of zoiets?)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan