General protection fault!

Status
Niet open voor verdere reacties.

emmerick

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
36
hoi bij sommige spelen die ik geinstaleerd heb en dan wil spelen krijg ik deze melding bij het opstarten van het spel :

No Label

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2006 MHz with 1022MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 7600 GS (9424)

General protection fault!

History: DoStartupMovies <- UMaterial::ClearFallbacks <- ClearFallbacks <- UD3DRenderDevice::Flush <- UD3DRenderDevice::Exit <- DeleteRenDev <- UViewport::Destroy <- (WindowsViewport Transient.Transient.Transient) <- UWindowsViewport::Destroy <- UObject::ConditionalDestroy <- (WindowsViewport Transient.Transient.Transient) <- WM_DESTROY <- UWindowsViewport::ViewportWndProc <- WWindow::StaticProc


een aantal spellen waarbij ik het heb : brothers in arms en shadow ops


als ik daaerna de pc uitzet krijg ik ook de zo gehete blue screen of dead !


kan iemand mij helpen !?!?
 
Laatst bewerkt:
welke blue screen of dead krijg je als je opnieuw opstart ?
 
er staat iets met fysieke geheugendump en dat de computer moet worden afgesloten om schade te vorkomen.
en dan nog een stop code ofzo!
er staat ook dat je reeds geinstaleerde software of hardware eventueel eraf kunt halen (maar daar licht het niet aan , mijn hardware is goed)




ik heb wel begrepen dat het met je amd processor temaken kunt hebben want er staat dus ook bij die general protection fault :amd processor unknow!
en dat staat oom bij everest.

kan iemand mij ook vertellen waardoor deze fout meestal voorkomt?
 
ik heb de blue screen of dead al een tijdje niet meer maar wel de general protection fault!

en ik heb de code niet onthouden ! dus helaas kan ik je de code niet vertellen!

ik heb wel eens eerder met dell die fout behandelt , en toen bleek de code aan mijn geluid van mijn pc te liggen ofzo ( mijn geluid doet het gewoon goed , daar ligt het dus niet aan)


(ugh ugh, service van dell die de meeste mensen goed vinden, ugh ugh ) (ik niet dus)


maarja,ik weet de code dus niet maar ik heb het idee dat het aan mijn amd processor ligt dat hebben meerdere mensen als probleem heb ik op andere forums gelezen.
er staat ook unknow amd processor in de fout wat je in mijn eerste berichtje kan lezen!

kan iemand mij vertellen of dit probleem wel op te lossen is?

want het kan ook aan een virus liggen of aan mijn mb ram , waar ligt het volgens jullie aan want bioj de ene is het dit bij de andere ligt het weer ergens anders aan (wat best vreemd is want het zou tog altijd wel een beetje hetzelfde mee te maken hebben)


nouja,, een virus denk ik niet want ik heb er nooit last van ( heb je ook virussen die je niet opmerkt op je pc?)

ik heb meerder test op het net gedaan ze vonden wel wat en ik heb het verwijderd ook heb ik ccleaner gerbruikt en reggistry repair se (doet dat progje geen schade toe trouwens aan je pc?)

en ad aware etc etc




-alvast bedankt-:(
 
ik heb de blue screen of dead al een tijdje niet meer maar wel de general protection fault!
en ik heb de code niet onthouden ! dus helaas kan ik je de code niet vertellen!
Spijtig, maar het is niet anders...

ik heb wel eens eerder met dell die fout behandelt , en toen bleek de code aan mijn geluid van mijn pc te liggen ofzo ( mijn geluid doet het gewoon goed , daar ligt het dus niet aan)

(ugh ugh, service van dell die de meeste mensen goed vinden, ugh ugh ) (ik niet dus)
Heb je nu al contact opgenomen met Dell?

maarja,ik weet de code dus niet maar ik heb het idee dat het aan mijn amd processor ligt dat hebben meerdere mensen als probleem heb ik op andere forums gelezen.
er staat ook unknow amd processor in de fout wat je in mijn eerste berichtje kan lezen!

kan iemand mij vertellen of dit probleem wel op te lossen is?
Ik denk dat je pc een hardwarematige fout bevat. Ik ben hier geen expert in, dat geef ik ook toe, en ik ben ook van mening dat we dit niet - zo maar even snel - via een forum kunnen oplossen. Zou het moeilijk zijn om je PC eens binnen te doen in een PC-winkel? Of als er nog garantie op zit, via Dell.

want het kan ook aan een virus liggen of aan mijn mb ram , waar ligt het volgens jullie aan want bioj de ene is het dit bij de andere ligt het weer ergens anders aan (wat best vreemd is want het zou tog altijd wel een beetje hetzelfde mee te maken hebben)
nouja,, een virus denk ik niet want ik heb er nooit last van ( heb je ook virussen die je niet opmerkt op je pc?)
Uiteraard zijn er virussen die je niet opmerkt. Ik denk maar aan bepaalde Trojaanse paarden en wormen. Ik denk niet dat een virus hier ook maar iets mee te maken heeft.


ik heb meerder test op het net gedaan ze vonden wel wat en ik heb het verwijderd ook heb ik ccleaner gerbruikt en reggistry repair se (doet dat progje geen schade toe trouwens aan je pc?)

en ad aware etc etc
Als je de standaardinstellingen behoudt normaalgezien niet. Toch ook nog even benadrukken dat CCleaner en Registry Repair SE geen anti-virusprogramma's zijn maar optimalisatieprogramma's.

Ik ga wel even een mod vragen of hij/zij dit topic verplaatst aangezien dit niets met Overige Software te maken heeft.
 
ik heb ooit een hardware test gedaan met dell maar de uitlsag: alle hardware functioneert goed!

Ik heb wel al 1 heel jaar problemen met deze pc maar dell draait altijd om de problemen heen als ik vraag kunt u een monteur sturen? gaan ze ineens verder met het oplossen van het probleem terwijlc ik zeg dat ik er niet uitkom en een monteur wil!

maarja, ... ik zelf denk niet dat het met mijn hardware te maken heeft (kan best dat het wel zo is) maar ik heb er verder nooit echt problemen mee, behalve dit dan.

2 jaar geleden heb ik bij dell een pc besteld ik had er veel problemen mee.....toen heb ik hem mogen omruilen voor een andere dell pc (deze nu dus) maarja....weer allerlei fouten (ik heb er wel een andere grafische kaart ingezet en een nieuwe voeding)

om de zoveeltijd heb ik weer een nieuw probleem

dan loopt hij steeds vast dan blue screen of dead dan steeds dat programma plotseling niety meer reageren en dat ik dat 'wel bekende berichtje' van microsoft krijg met er is een fout opgetreden in dit programma en moet worden afgesloten.

delll blijft vol houden dt het waarschijnlijk aan mijn grafische kaart ligt (omdat die er later is ingezet) wat ik niet geloof want toen die er nog niet in zat deed mijn pc het even slecht...


maarja....nu geeft dell geen goede garantie meer omdat ik er een nieuwe grafische kaart in heb gezet...


ik email momenteel met dell voor een oplossing en ik eis gewoon dat er een monteur langs komt (die er al 2 keer is langsgekomen en niks kon vinden )

everest rapport:

Versie EVEREST v2.20.405/nl
Startpagina http://www.lavalys.com/
Rapporttype Snelrapport
Computer EMMERICK-4E6D11
Maker emmerick
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
Datum 2007-08-14
Tijd 11:32


--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam EMMERICK-4E6D11
Naam gebruiker emmerick

Moederbord:
CPU Type Unknown, 2000 MHz
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 1024 MB
BIOS Type Award (12/09/06)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 7600 GS (256 MB)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (0)

Multimedia:
Geluidskaart SigmaTel Audio

Opslag:
IDE apparaat NVIDIA nForce 430/410 Serial ATA Controller
IDE apparaat NVIDIA nForce 430/410 Serial ATA Controller
Harde schijf SAMSUNG HD160JJ/P (160 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische Station TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) 109999 MB (55444 MB vrij)
D: (NTFS) 39315 MB (24652 MB vrij)
Geheugencapaciteit 145.8 GB (78.2 GB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Muis HID-compliant muis

Netwerk:
Netwerkkaart Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller (192.168.1.33)

Peripherieapparaten:
Printer Microsoft Office Document Image Writer
USB1 apparaat Standard OpenHCD USB Host-controller [NoDB]
USB2 apparaat Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller [NoDB]
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID





zoals je ziet vind hij mij moederbord en processor niet (bij de vorige pc ook niet)

ik kan me haast niet voorstellen dat dit een ernstig probleem is waar we mee te maken hebben want ik gheb op internet gelezen op forums dat veel mesnen het hebben en het ook makkelijk opgelsot hebben (alleen het vervelende is dat bij iedereen bijna hert een andere oorzaak is )

marja......als ik hiermee naar dell ga zeggen ze ja sorry wij kunnen niks doen want je hebt er een nieuwe grafische kaart ingezet.....blablabla.......:mad:


een tip voor iemand die een nieuwe pc gaat kopen :

koop hem in de winkel (misschien ben je iets meer geld kwijt) maar akls er iets mee is ga je er mee nar de winkel en foila ze doen er iets aan


)bij dell niet dus:mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan