Generic Host Process For Win32 Service

Status
Niet open voor verdere reacties.

diva321

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2003
Berichten
22
szAppName : svchost.exe szAppVer : 0.0.0.0 szModName : unknown
szModVer : 0.0.0.0 offset : 00000000

C:\DOCUME~1\....\Temp\WER655e.dir00\svchost.exe.mdmp
C:\DOCUME~1\....\Temp\WER655e.dir00\appcompat.txt

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?? Ik krijg de foutmelding bij het opstarten. Echter niet altijd. Inmiddels heb ik ook diverse anti-virus- en anti-spyware progamma's laten draaien.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 18:32:06, on 13-3-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
svchost is de overkoepelende service waarmee diverse services beheerst worden welke nodig zijn voor diverse taken in het OS.
Een paar voorbeelden: DHCP client kan een IP-adres opvragen dankzij de svchost service.
DNS service client kan jouw PC naam & ip-adres & mac-adres aanmelden op een DNS server ook m.b.v. svchost.
de dialup (als je die gebruikt) steunt op svchost.
De routing table etc, kortom, alles wat nodig is voor netwerk communicatie.
Is er echter een proces, wat gebruik maakt van svchost (al dan niet illegaal) en dat proces doet dat niet conform de regels, dan zorgt svchost ervoor, dat het betreffende proces wordt gestopt, zonder de overige processen te doen crashen. Er zal dan dus één van de vele svchost subprocessen "struikelen" en dat geeft dus jouw foutmelding.
Zaak is, te ontdekken, wat dat proces precies is.
De standaard processen van WIndows kunnen het niet zijn, die hebben zich al weer enige tijd bewezen (op miljoenen machines met WinXP of Win2k) Het zou dus kunnen zijn, dat je een niet zo legaal proces hebt lopen.... of althans een start-instructie daartoe. Beste advies is, (laten) scannen op virus-achtige of spyware achtige verschijnselen.

succes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan