generic host process for win32 services

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fubourius

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Berichten
50
Hallo mensen
ik krijg telkens zo'n foutmelding bij het opstarten
ik heb 2 uur geleden windows geformateerd en ik had het voordat ik ging formateren ook
ik weet niet hoe die foutmelding komt maar telkens als het komt zorgt het ervoor dat ik me geluids instellingen niet kan veranderen van creative surround 5.1
ik wil echt graag van die foutmelding af misschien weet iemand de oplossing bedankt ...

plaatje weg gehaald.als je dat wilt laten zien dan zorg je eerst dat het een fatsoenlijke maat heeft.
Nu werd het forum wel erg breed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
svchost is de overkoepelende service waarmee diverse services beheerst worden welke nodig zijn voor diverse taken in het OS.
Een paar voorbeelden: DHCP client kan een IP-adres opvragen dankzij de svchost service.
DNS service client kan jouw PC naam & ip-adres & mac-adres aanmelden op een DNS server ook m.b.v. svchost.
de dialup (als je die gebruikt) steunt op svchost.
De routing table etc, kortom, alles wat nodig is voor netwerk communicatie.
Is er echter een proces, wat gebruik maakt van svchost (al dan niet illegaal) en dat proces doet dat niet conform de regels, dan zorgt svchost ervoor, dat het betreffende proces wordt gestopt, zonder de overige processen te doen crashen. Er zal dan dus één van de vele svchost subprocessen "struikelen" en dat geeft dus jouw foutmelding.
Zaak is, te ontdekken, wat dat proces precies is.
De standaard processen van WIndows kunnen het niet zijn, die hebben zich al weer enige tijd bewezen (op miljoenen machines met WinXP of Win2k) Het zou dus kunnen zijn, dat je een niet zo legaal proces hebt lopen.... of althans een start-instructie daartoe.

Beste advies is, (laten) scannen op virus-achtige of spyware achtige verschijnselen.

3 oplossingen, misschien werkt een van deze

1----

1. From the Window Desktop, click Start, and then click Control panel. The control panel will open.

2. Double click the Administrative Tools icon. The administrative Tools window will open.

3. Double click the Service icon. The Service window will open.

4. Double click the Windows Image Acquisition (WIA) icon. The Windows Image Acquisition (WIA) Properties (Local Machine) windows will open.

5. On the General tab, click the drop down arrow in the Start up Type box and select Disabled.

6. Click Stop. A window will open with a message stating the service is being found. When the message closes, verify the ServiceStatus displays Stopped. Repeat this step if necessary.

7. Click Apply, and then click OK.

2----
Sommige hebben cws shredder gebruikt en sindsdien hebben ze geen last meer van deze foutmelding.

3-----
download de nieuwste drivers en download de laatste windows updates.

Als dit allemaal niet werkt kan je het beste denk ik een OS reinstall doen.

succes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan