Generic Host Process for Win32 Services

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Na het verwijderen van verschillende malware en andere rommel van mijn laptop (Asus) resteren er nog twee problemen.

Regelmatig krijg ik de volgende pop-up:

"In Generic Host Process for Win32 Services is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Handtekening van de fout
szAppName : svchost.exe szAppVer : 5.1.2600.5512 szModName : ntdll.dll
szModVer : 5.1.2600.6055 offset : 00022235

Bestanden die aan het foutenrapportF10 zijn toegevoegd
C:\DOCUME~1\DE494~1.MAR\LOCALS~1\Temp\WERb3a0.dir00\svchost.exe.mdmp
C:\DOCUME~1\DE494~1.MAR\LOCALS~1\Temp\WERb3a0.dir00\appcompat.txt

Daarnaast is mijn netwerk prima in orde maar krijg ik toch soms bij IE8 demelding dat de pagina niet gevonden kan worden, bijvoorbeeld doordat er geen verbinding is.

Al een paar keer. Nu komen er alleen nog maar dingen uit die te maken hebben met extensies van grogramma's

I fixed my problem...

To temporarily disable the shutdown kicking in , after the warning popup displays, I went to the command prompt and typed in "shutdown -a" so I could troubleshoot.

Then I went into the Event Viewer under Application and saw that a couple weird services that I don't need anyway were failing to start because they had missing registry information/dll info. This was causing the svchost.exe service to fail (and the default recovery for that is to reboot)

I stopped the weird service (in this case it was Bonjour) because I didn't need it anyway and went into Properties for that service and changed it to "Manual" start from "Automatic"

Good luck
Kijk eens bij services.msc of er onbekende of vreemde srevices bij staan. Of ga naar msconfig (tab services) en vink aan "Alle Microsoft Services verbergen" aan, dan zie je vanzelf welke services dat er overblijven van overige software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan