generic host process for win32 sluit

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2000

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
generic host process for win32 has to be closed

Hoi,

Sinds twee dagen krijg ik vaak dit bericht te zien:

"generic host process for win32 has encoutered a problem...
Zie attachment."

Wat is dit, is het een virus/spyware? Spybot, adaware en ook AVG als anvirus vonden niets.
Ik kon plotseling ook niet meer dl met Utorrent als ik dat bericht heb gekregen; heeft dat met elkaar te maken?

Bedankt!

Bijlagen

• sc2.jpg
    sc2.jpg
    84,7 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, maar helaas niet geholpen. Ik heb hetzelfde probleem als degene die in dat onderwerp 'inbreekt'... helaas zijn zijn problemen niet opgelost...(althans niet op het forum).

Misschien toch maar een hijackthis log plaatsen...:confused:

Weet je zeker dat je windows up to date is? http://support.microsoft.com/kb/894391
Ook minder legale versies zijn te updaten. Meestal gaat dit automatisch. Controleer dit eerst, mocht virus scan die up to date is / spyware scan en updaten van windows niet helpen stuur me dan je logje :-) (per mail). Dit is tevens uitzonderlijk en geen uitnnodiging voor een bombardement van andere logjes waar de admins al voor waarschuwde als je hiermee begint :-)

p.s Mocht je jou huidige virusscan niet 100% vertrouwen kan het soms erg handig zijn om een online scan te doen. http://housecall.trendmicro.com/

Laatst bewerkt:
Hoi, ondanks dat ik windows geupdate heb blijft het probleem zich voor doen en steeds vaker. Hoe kan ik je bereiken, of kun je mij een mail schrijven voor de log?

Oke, ik heb naar je log gekeken. Ik heb 1 verdachte verwijzing in je hijacklog kunnen vinden, hier volgen de instructies.

1. (optioneel) Maak voorafgaande van wijzigingen met hijackthis altijd een windows systeem herstelpunt!
2. Sluit alle programma’s (inclusief browsers)
3. Start hjackthis, druk op scan en verwijder deze regel (selecteren en fix checked drukken): O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{A81A0488-F759-4B3F-B579-3D4A0C23DE6E}: NameServer = 86.104.34.4
4. Herstart het systeem.

Deze regel code zorgde ervoor dat mensen in staat zijn je surfgedrag te analyseren en je door te verwijzen naar scam sites en / of reclame sites. Het ipadres in deze regel komt uit Roemenië.

Hier nog wat advies m.b.t. jouw systeem:

1. Het is aan te raden te updaten naar internet explorer 7 ter preventie van virussen en andere ellende. Vaak is dit niet mogelijk als de versie die je gebruikt niet legaal is. Mocht je beschikken over winXp pro <censored> (neem aan dat crack info niet mag op helpmij)
2. Als je internet traag is etc kan dit veroorzaakt worden door de proxyserver die je gebruikt atm
3. De regel die je met hijackthis hebt verwijderd en de klachten die je hebt zijn typische kenmerken van een rootkit (http://www.f-secure.com/blacklight/rootkit.html ) Om rootkits te constateren scan het systeem met dit tooltje: ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/fsbl.exe

Verder heb ik geen rare spyware etc gevonden in het systeem. Mochten de problemen blijven kan dit goed te maken hebben slecht functionerende drivers etc. Doormiddel van de XP cdrom is het mogelijk windows XP te herstellen zodat systeem bestanden hersteld worden.

Vriendelijke groet,

Suikerklontje.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hartelijk bedankt voor al je hulp:thumb::thumb:

Tot nu toe heb ik geen last meer gehad van het dit. Hopelijk blijft dat zo.

Nogmaals dank,

Martijn:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan