Hallo
Ik ben bezig met een vervaldaglijst aan het maken en alles werkt perfect enkel zit ik met het probleem dat Excel zijn Als functie maar is beperkt tot 7 keer.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op een andere manier kan omzeilen?
Ik heb dus het aantal dagen vervalen die automatisch wordt berekend met de datum van vandaag (eerste kolom); met die waarde zoekt hij dan in de tabel ernaast of dit groter is dan kolom AB.
Dit is de formule die ik nu heb (wel beperkt tot 7 keer):
In bijlage een voorbeeld van de Excel (let wel de formule wordt doorgetrokken tot iets van 3000 rijen).
Alvast bedankt voor de nieuwe inspiratie
Bekijk bijlage alsfunctie.xls
Ik ben bezig met een vervaldaglijst aan het maken en alles werkt perfect enkel zit ik met het probleem dat Excel zijn Als functie maar is beperkt tot 7 keer.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op een andere manier kan omzeilen?
Ik heb dus het aantal dagen vervalen die automatisch wordt berekend met de datum van vandaag (eerste kolom); met die waarde zoekt hij dan in de tabel ernaast of dit groter is dan kolom AB.
Dit is de formule die ik nu heb (wel beperkt tot 7 keer):
=ALS(W6="";"";ALS(W6>AB$6;AD$6;ALS(W6>AB$7;AD$7;ALS(W6>AB$8;AD$8;ALS(W6>AB$9;AD$9;ALS(W6>AB$10;AD$10;ALS(W6>AB$11;AD$11;ALS(W6>AB$12;AD$12;7))))))))
In bijlage een voorbeeld van de Excel (let wel de formule wordt doorgetrokken tot iets van 3000 rijen).
Alvast bedankt voor de nieuwe inspiratie
Bekijk bijlage alsfunctie.xls