• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geneste formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Tape

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Berichten
44
In het bijgevoegde bestand zijn drie werkbladen.
in Werkblad Vakanties kunnen achter een personeelslid 3 vakanties worden ingevoerd. Afhankelijk van de data, wordt er in een tabel onder de datum die valt binnen de vakantie een 1 gezet. Dit om op te kunnen tellen hoeveel personeelsleden er tegelijk weg zijn.

In het werkblad periode wordt de daadwerkelijke planning gemaakt.
Ik heb al voor elkaar gekregen dat er nu automatisch op de data in deze periode achter de desbetreffende personeelslid VK in het vakje wordt gezet.

In het werkblad weekend is vastgelegd in welk weekend een personeelslid regulier werkzaam is.

Nu wilde ik graag het volgende in de daadwerkelijke planning zien.
Indien iemand in zijn reguliere werkweekend vakantie vraagt, dien er de tekst VK te blijven staan. Maar in de andere weekenden wil ik graag dit VK gewijzigd zien in een X.

Het lukt mij maar niet om de index formule te koppelen aan een andere ALS voorwaarde.
En dan met name de ALS(EN( constructie.

Wie kan mij helpen?

Bvd
gr. Ernie.
 

Bijlagen

  • vakantie_weekend.zip
    33,7 KB · Weergaven: 53
Voor J5 kom ik tot:
Code:
=ALS(EN(OF(I5="VK";I5="X");INDEX(vakanties;VERGELIJKEN($A5;dpers;0)+1;VERGELIJKEN(J$4;datum;0)=1));"X";ALS(INDEX(vakanties;VERGELIJKEN($A5;dpers;0)+1;VERGELIJKEN(J$4;datum;0))=1;"VK";""))

Wacht tot er meer mensen je vraag hebben gelezen gekrijgt ongetwijfeld een beter / korter antwoord.

Succes.


Groet,
Ferenc
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan