• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

genestte als.fout en verticaal zoeken? aanwezigheid registreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

avegmond

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
hallo

ik ben bezig om een aanwezigheidslijst te inventariseren.

wat ik wil:

ik heb een lijst zoals in bestand "tekenlijst transitie" waar in kolom D een loonnummer komt te staan en in kolom G een dienst naam.
ik wil nu in een ander bestand laten zoeken naar die dienstnamen behorend bij dat loonnummer.

in bestand "transitie aanwezigheid moet in de kolommen E/F/G/H een JA verschijnen als iemand de betreffende dienstnaam achter het loonnummer heeft staan en een NEE als dat niet het geval is.

nu snap ik het verticaal zoeken, maar wil daaromheen dus een als en als.fout formule zetten maar hij doet maar niet wat ik wil. het is waarschijnlijk heel simpel, maar het lukt me niet?

help ;-)

overigens zijn de namen en loonnummers in het bestand niet juist!! ivm privacy gegevens :-)

groet
angeliqueBekijk bijlage Tekenlijst transitie.xlsBekijk bijlage transitie aanwezigheid.xlsx

Laatst bewerkt:
Waarom link je aan een extern bestand, terwijl op blad3 ook loonnummers met afdelingen staan? Dat is veel gemakkelijker...

De ALS.FOUT werkt als volgt:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(....);"")

Laatst bewerkt:
alexCEL
klopt dat dat ook in blad 3 staat. maar dan moeten we steeds van ene bestand in andere kopieren en plakken. dus als het naar ander bestand linkt hoeft dat niet, da's voor ons dan weer makkelijker ;-)

als ik alleen de als.fout functie gebruik zoals je aangeeft dan verschijnt in de kolom de waarde (of tektst in dit geval) die waarnaar gezocht wordt. dat wil ik dus niet, ik wil een JA zien als als dat overeenkomt met wat er in cel E1 en F1 etc staat.
dus er moet ook nog een ALS functie ingebouwd?

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(...));"nee";"ja")

, ik wil een JA zien als als dat overeenkomt met wat er in cel E1 en F1 etc staat.
Denk dat je dan zoiets zoekt:
Code:
E2: =ALS(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;'[Tekenlijst transitie.xls]Sheet'!$D$2:$G$11;4;0)=E$1;0);"JA";"")

Laatst bewerkt:
bedankt!

maar zodra ik de werkelijke gegevens erin plak werkt het alleen maar in kolom E en in de andere kolommen verschijnt bij iedereen een NEE, behalve bij 2 personen. ergens gaat iets fout? maar ik snap het niet...... ik kan alleen niet de bestanden toevoegen met de werkelijke gegevens?

Bij mijn formule staat er geen NEE in, dus ik neem aan dat je naar post #4 verwijst.

Voor de zekerheid heb ik maar even een ingevuld document toegevoegd met de formule uit #5. Heb wel de 2 documenten samengevoegd om verwijzingsfouten te voorkomen. Methode verandert er niet door.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan