Genesys USB Card Reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valist

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2004
Ik heb een Genesys USB Card Reader 9 in 1. Deze kan ik installeren en wanneer ik de computer afsluit en opnieuw opgestart werkt de kaartlezer niet meer, dan is hij verdwenen op de pc. Deze moet dus mee opstarten met Windows, icoontje balkje rechtsonder naast de klok. Maar dat gebeurd niet meer na afsluiten.
Pc is een pentium 2, 400 mHz, 192 Ram geheugen met Windows 98 erop.
Hoe kan ik dat probleem oplossen?

Ik weet niet met welke versie van windows draait, dat zou het probleem kunnen zijn.

Heb toch in m'n bericht vermeld " WINDOWS 98 erop " Dus is het versie 98 van Windows.
En ik heb een ADSL modem, een scanner en een externe cd writer op USB draaien. Dus vermoed ik dat WINDOWS 98 USB ondersteund.

Ja, dan zou je zeggen als alles er verder opdraait dat windows 98 usb ondersteunt. Heb je er geen cd bij gekregen van die kaartlezer. Dan zou je hem eens opnieuw erop moeten zetten. Kijk anders eens of je apparatenbeheer goed staat. Zie je een vraag teken staan, probeer dan daar vandaan te installeren.

@ Humpe
Heb een cd rom erbij gekregen en deze wordt telkens gebruik bij installatie.
Heb ook gekeken bij apparatenbeheer en wanneer dat vraagteken erbij komt heb ik het besturingsprogramma opnieuw hersteld.
Het probleem is dat het installeerd en wanneer de pc wordt afgesloten niet meer mee opstart. Wanneer ik dan opnieuw wil installeren geeft hij aan om te verwijderen ... dus het staat nog geinstalleerd op de pc ... maar wil niet meer mee opstarten. Het is raar en ook vervelend.

Misschien dat je eens zou kunnen kijken voor updates bij windows 98 die nog open staan.

Heb ik ook al nagegaan ... en alleen staan er nog al die talen open als ondersteuning ... maar dat is niet nodig en daar zal het niet aan liggen.
Ik blijf verder zoeken en proberen

Heb de card reader omgeruild tegen een enkele card reader... en deze geeft geen probleem.

Als je een kaart-reader, dan heb je voor windows 98 een aparte cd bij geleverd.

Ik begrijp dus uit je antwoord dat deze nieuwe werkt. Succes ermee.

Inderdaad, nu werkt de Card Reader.
Wanneer ik de Card Reader 9 in 1 installeerde gaf hij 4 nieuwe schijven aan ( F, G, H en I ) Dus ik had A voor diskette, C als Harde Schijf, D als CDromstation, E als Extrene cdwriter en dan F + G + H + I. Nu had ik op het internet gelezen dat dat teveel kon zijn voor Win98. Vandaar dat ik heb omgeruild voor 1 enkele Card Reader ( alleen het type kaart dat ik gebruik in het fototoestel is eigenlijk voldoende ) en nu gaat het wel. Of dat de oorzaak is en de oplossing, ik weet het niet. Op sommige computers zal het wel gaan en op andere, de mijne, misschien niet.
In ieder geval is het opgelost door over te schakelen op een enkelvoudige Card Reader.

Volgens microsoft kun je er 256 adressen opgeven, het systeem zal wel niet meer lopen, maar het zou kunnen.

@ humpe

Bedoel je met 256 adressen dus diskette, cdrom, verwisselbare schijven, externe schiijven .... A, C, D, E ....
Je zegt het systeem zal wel niet meer lopen.
Kan ik daar iets aan doen ... en wat dan?
Hoe krijg ik het systeem weer lopend of in orde?

Dat bedoel ik inderdaad. Zelf heb ik op mijn oude systeem pentium 2, 350 hertz, 512 mb en er verder nog schijven aan hangen tot en met de letter P.

Dat is inderdaad heel wat ... tot aan de p, maar wel een 512 mb, terwijl ik maar 192 mb heb.
Maar zoals je eerder opmerkte dat het systeem niet meer zal lopen. Het interesseert me, wat kan ik daar aan doen.
Weet je wat ik kan doen om het systeem weer lopend te krijgen.

Bij 256 MB dat merk je gelijk, 500 daar merk je niet veel van, ik weet niet heoveel procent dat opleverd, dat zou je moeten uittesten,

Misschien heeft iemand er een anders ervaring mee heeft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan