genoeg geheugen????

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuif2

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
Berichten
77
Mijn programma's gaan sinds installatie van XP langzamer open. Als ik kijk bij taakbeheer dan zie ik dat het CPU steeds erg hoog staat (vaak 100%). Heeft CPU te maken met het werkgeheugen of is het iets anders. Mijn systeem bestaat uit een PII 350 mhz 128 mb.
Graag een reactie.
 
Hoi,

Je geheugen moet in pricipe wel genoeg zijn maar,....je proccesor in wat aan de lage kant.Zware prog's openen dan wel wat traag.

Al gedefragmenteerd?
Laat niet te veel prog's gelijktijdig draaien.

Grtzzz.
 
cpu is wel enigzins gerelateerd aan werkgeheugen,

een laag werkgeheugen vergt inderdaad meer van de cpu, die moet nl vaker informatie inladen en verwijderen, meer werkgeheugen ontlast de cpu wat.

Gezien jou specificatie is het zoiezo raadzaam om wat geheugen bij te kopen omdat windows xp nogal wat vraagt (min 128 mb), zeker omdat je cpu aan de lage kant is

daarnaast is het zo dat je je pc ff op spyware(ad adaware) moet controleren, die kunnen dit effect ook veroorzaken. Een virusscan is ook aan te raden (housecall)

als laatste zou ik je hd ff op fouten controleren en defragmenteren en er voor zorgen dat er zo min mogelijk programma's met windows mee worden gestart (winamp agents, msn messenger, icq, kazaah) dit kun je in de betreffende programma's meestal wel uitzetten

succes

charley
 
Laatst bewerkt:
CPU is je processor, die is dus voor 100% belast.

128Mb geheugen om WinXP te draaien is aan de lage kant, XP heeft nl. een heleboel geheugen nodig, beter is om minstens 256MB geheugen te hebben.

Er kunnen ook te veel programma's in de achtergrond meedraaien, via taakbeheer kun je in ieder geval zien welke programma's het meeste de CPU belasten.
 
zoals al gezegd, 128 mb bij winxp is wat aan de lage kant, maar je cpu ook (350 mhz vind ik wat te laag (op die van ons (450mhz) draaide ie ook traag))
maar als je geen zware programma's draait, moet het wel te doen zijn denk ik...maar een beetje geheugen is nooit weg natuurlijk :thumb:
 
zet gewoon ME of win98 erop dan draait y wel weer goed hoor denk ik
 
Ik heb ook een 350 mhz met 256mb geheugen met xp erop, doet het prima. ben zeer tevreden.

Gezina
 
Gebrek aan processorkracht kan je idd compenseren met meer geheugen, nu is windows druk bezig met cachen van en naar de schijf, aangezien 128 mb snel volzit met XP.

Op zich kan je ook eerst de Themes uitschakelen, dit scheelt aardig wat geheugen.

Eigenschappen Deze Computer>Geavanceerd>Instellingen>Best Performance en schakel de Themes Service uit in Computer Beheer. Als je meer geheugen hebt, kan dat wel weer aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan