Genoeg van demon, Telebyte goed alternatief?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobr16

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Zit een beetje met volgend dilemma:
Ben tevreden klant bij Demon, maar na 2x uitstel beloftes snelheids-upgrade heb ik er eigenlijk wel genoeg van. (wil gewoon snel internet en als het even kan zo voordelig mogelijk ;).

Ben dus beetje aan het kijken naar alternatieven zo kwam ik uit bij Telebyte...
Zijn er hier die ervaring hebben met ADSL van Telebyte?
Ze zijn goedkoper dan demon en hebben ook ongelimiteerd dataverkeer (zal wel regeling voor zijn, onbep. bestaat natuurlijk niet)...

Of is het advies niet zeiken en maar afwachten bij Demon?

Het is dat je het zelf zegt, maar ik zou niet zeiken en afwachten. Demon is waarschijnlijk ook afhankelijk van KPN. Zoals bij alle ADSL providers zijn de genoemde upgradedata data waar men naar streeft. Wanneer je overstapt naar een andere ADSL provider, houd je waarschijnlijk hetzelfde probleem. Bovendien heeft men vaak een jaarcontract en daarna een maand opzegtermijn bij de meeste ADSL providers.

Verder is het ADSL signaal op de lijn provider gebonden. Wanneer je dus overstapt op een andere adslprovider duurt het vaak 4 weken voordat het adsl signaal er af is, vervolgens duurt het 4 tot 6 weken voordat het nieuwe adslsignaal er voor de nieuwe provider weer op staat...

Demon werkt niet samen met de KPN*, maar o.a. met Versatel, dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze telkens wat later zijn met het aanpassen van de snelheid (kost hun tenslotte geld) en de KPN heeft wat meer ruimte om de klappen op te vangen.

N.b. Heb zelf ook demon en ben eigenlijk heel tevreden, maar ik zit soms ook wel eens te denken om over te stappen... + een maand lang zonder internet... ik weet niet of ik dat overleef :)

* nou ja alleen voor de laatste Km's dan, de rest gaat over het Versatel netwerk, das wel een van de redenen dat er zo weinig storingen zijn bij demon.

P.s. vandaag nog een zeer net mailtje ontvangen dat een van hun leveranciers onderhoud heeft op het netwerk, hoeveel providers kennen jullie die dat doen?

In de nacht van dinsdag 6 op woensdag 7 januari zal onze DSL
partner bbned een upgrade verrichten aan software op haar
centrale netwerk. Het gaat hier om de werkzaamheden die in eerste
instantie voor 24 december zijn aangekondigd. Onze excuses voor de
late berichtgeving.

Hierdoor zullen alle DSL-verbindingen via bbned een of meerdere malen
gedurende de onderhoudsperiode voor korte tijd worden onderbroken. De
werkzaamheden zijn gepland tussen 00.00 en 06.00 CET.

DSL-verbindingen via BaByXL en Versatel, alsmede alle andere diensten
van Demon Internet, worden door dit onderhoud niet beinvloed.

bbned heeft ons verzekerd dat dit onderhoud essentieel is voor de
continuiteit van de dienstverlening.

--
Demon Internet Support

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan