genoeg watt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbertProost

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2008
ik heb in mijn pc een Recom Power Engine 450 (450W voeding)
ik heb een Asus ATi EAH4670 (512mb videokaart, die 400W nodig heeft)
en een Intel Dual Core E5200 2,5Ghz 800mb fsb processor.
verder 2 reepjes DDR2 op 400 mhz, een CD en DVD speler en 1 harde schijf.

soms valt mijn pc uit of kan hij het scherm niet meer opbouwen wanneer ik uit een full screen mode ga en dergelijke dingen, het lag niet aan de videokaart want die heb ik al geprobeert te vervangen, maar in mn computerwinkel zeiden ze dat het misschien lag aan een te zwakke voeding, is dit nou waar? ik heb wel een zware cpu en videokaart maar mn voeding zou het toch moeten kunnen trekken ookal draait het allemaal tegelijk op 100%

de winkel kan wel eens gelijk hebben.
het merk voeding zegt me niet zoveel en staat ook niet in het lijstje met goede Amerk voedingen.

oftewel: het aantal watts zegt niet zoveel.
het gaat erom of ie het vermogen ook constant kan leveren.

een voeding van bijv 400 watt Amerk kan je meer aan hebben als een *** merk van 500 watt

Daar ben ik het compleet mee eens.

En als je een andere voeding koopt/test, 450 watt is meer dan genoeg voor jou systeem.

Hardstikke bedankt voor deze goede en snelle reacties, ik ga meteen andere voedingen testen van een beter merk. Bij de 2 sites die hierboven staan kreeg ik trouwens 2 keer eruit dat ik maar rond de 250W nodig heb, dus ik neem aan dat het inderdaad ligt aan de ampere die door die ene kabel loopt. Ik heb niet zo veel verstand van mijn voeding. Nogmaals bedankt, ik zal nog van me laten horen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan